Canepa este o varietate de plante Cannabis sativa. Deoarece canabisul este atat de popular, canepa si valoarea sa nutritionala uimitoare sunt adesea subestimate. Datorita asemanarii sale cu planta marijuana, beneficiile enorme pentru sanatate ale canepei sunt adesea trecute cu vederea.

O precizare rapida: nu sunt la fel. Desi ambele plante sunt soiuri de canabis, marijuana este singura care este utilizata in scopuri recreative datorita continutului sau ridicat de tetrahidrocanabinol sau THC , o substanta cu proprietati psihoactive care provoaca acel sentiment de alterare la utilizatori. Canepa, pe de alta parte, are mai putin de 0,3% THC, iar multe produse derivate din aceasta planta contin cantitati neglijabile din aceasta substanta. 

De aceea credem ca ar trebui facute cunoscute beneficiile nutritionale incredibile pe care le poate furniza canepa. Va prezentam cinci dintre principalele avantaje pe care le poate aduce consumul acestei plante. Intra pe Ulei de canepa si vezi mai multe informatii despre canepa si beneficiile sale.

1. Semintele de canepa pot reduce riscul bolilor cardiovasculare

Semintele de canepa pot fi achizitionate de la multe magazine de produse naturiste si de produse naturiste. Sunt cunoscute pentru valoarea lor nutritiva ridicata. Unii sustin chiar ca este un superaliment.

Boala cardiovasculara este principala cauza de deces la nivel mondial. Aceasta statistica ingrijoratoare duce la lansarea de campanii de promovare a unei vieti active si a unei greutati sanatoase, dar problemele cardiace pot fi cauzate si de factori genetici sau de stil de viata.

Semintele de canepa contin un numar mare de aminoacizi, inclusiv arginina, care produce oxid nitric in organism. Oxidul nitric este un gaz care determina dilatarea vaselor de sange pentru a permite tensiunii arteriale sa ramana scazuta. Tensiunea arteriala ridicata este adesea asociata cu atacuri de cord, motiv pentru care este atat de important sa o tineti sub control.

Intr-un studiu realizat de Cleveland Clinic Foundation, aportul crescut de arginina a fost legat de o scadere a nivelului de proteine ​​C reactive (CRP). CRP este un marker inflamator care este adesea asociat cu probleme cardiace. Studiul a fost realizat pe mai mult de 13.000 de persoane.

Dar asta nu este tot. Semintele de canepa contin, de asemenea, acid gamma-linolenic (GLA), care este asociat si cu reducerea inflamatiei. Acest lucru va poate ajuta sa evitati atacurile de cord si alte probleme cardiovasculare.

Studiile efectuate pe animale au aratat ca atat semintele de canepa, cat si uleiul de seminte de canepa pot reduce tensiunea arteriala, pot ajuta la prevenirea cheagurilor de sange si pot imbunatati recuperarea dupa un atac de cord.

2. Canepa este o sursa excelenta de proteine

Proteina de canepa este adesea vanduta pe piata ca proteina pe baza de plante. Arata ca orice alta pudra proteica, dar este facuta din seminte de canepa macinate. Aceasta inseamna ca proteina de canepa are toate beneficiile semintelor de canepa, inclusiv continutul sau ridicat de proteine.

Aproximativ 25% din caloriile din semintele de canepa provin din proteine, un continut foarte mare pentru o proteina vegetala care poate fi comparata (in greutate) cu carnea de vita sau de miel. In plus, semintele de canepa pot fi considerate o sursa de proteine ​​foarte completa, lucru care nu se intampla cu alte proteine ​​vegetale, deoarece contine toti aminoacizii esentiali.

Proteinele vegetale castiga popularitate pe masura ce oamenii isi dau seama cat de benefica este pentru dieta . Asta nu inseamna ca toata lumea trebuie sa fie vegana. Produsele de origine animala au, de asemenea, beneficii nutritionale, dar proteinele vegetale sunt mai sanatoase si prezinta un risc mai mic de colesterol si boli cardiovasculare.

3. Semintele de canepa pot fi benefice pentru bolile dermatologice

Acizii grasi gasiti in organism pot afecta raspunsul imun. Se crede ca acest lucru este legat de echilibrul acizilor grasi omega-6 si omega-3.

Semintele de canepa contin ambii acizi grasi omega intr-un raport aproximativ 3: 1 intre omega-6 si omega-3, valori care se incadreaza in intervalul optim.

Uleiul din seminte de canepa poate avea capacitatea de a calma pielea uscata, de a imbunatati mancarimea si de a reduce nevoia de medicamente pentru piele . Mai mult, poate fi capabil sa imbunatateasca aspectul eczemelor prin imbunatatirea nivelului de acizi grasi esentiali din sange.

4. Laptele de canepa este o alternativa excelenta pe baza de plante la laptele de vaca.

Ca si in cazul multor alte plante, puteti obtine si lapte din canepa. Pentru persoanele cu intoleranta la lactoza si vegani, laptele vegetal este foarte important.

Canepa contine calciu, ca laptele de origine animala. Un singur pahar contine jumatate din cantitatea zilnica de calciu de care are nevoie un adult. De asemenea, contine fosfor , necesar pentru sanatatea oaselor. Nici continutul sau de magneziu nu este neglijabil, deoarece contribuie la mentinerea oaselor sanatoase, la transportul corect al calciului si la o inima sanatoasa. De asemenea, ajuta muschii si nervii, astfel incat aceasta optiune printre laptele pe baza de plante nu trebuie subestimata.

Laptele de canepa contine si vitaminele B si D. O cana de lapte de canepa ofera un sfert din vitamina B12 de care aveti nevoie in fiecare zi, o vitamina importanta care ajuta la construirea celulelor sanguine.

5. Canepa poate ajuta digestia

Semintele intregi de canepa contin o multime de fibre, dintre care 20% sunt solubile si 80% insolubile . Ambele tipuri de fibre sunt importante.

Fibrele solubile formeaza o substanta asemanatoare jeleului in stomac. Ofera substante nutritive valoroase pentru bacteriile digestive (da, bacterii sanatoase) care ajuta la mentinerea sistemului digestiv in forma buna. In plus, aceasta substanta poate reduce riscul cresterii nivelului de colesterol si zahar din sange.

Fibra insolubila adauga volum in scaun, care ajuta deseurile sa treaca usor prin intestine. Un aport ridicat de fibre indisolubile a fost, de asemenea, legat de un risc redus de diabet.

Trebuie sa retineti ca inimile de canepa nu au aceasta proprietate, deoarece continutul ridicat de fibre se gaseste in scoarta semintelor de canepa, astfel incat inimile de canepa (seminte decojite) nu furnizeaza acesti nutrienti.

Reflectie finala asupra beneficiilor canepei

Canepa este o planta foarte versatila. Nu numai ca poate fi utilizat in constructii, in industria textila sau in agricultura, dar este si un aliment foarte hranitor care ne poate ajuta chiar sa dormim mai bine. Semintele in special sunt o sursa fantastica de substante necesare dietei, inclusiv acizi grasi esentiali, aminoacizi si proteine. Laptele de canepa are, de asemenea, beneficii mari, facandu-l o alternativa excelenta la laptele de vaca.

Este cu siguranta o idee buna sa includeti canepa in dieta dumneavoastra. Speram ca va inceta in curand sa fie asociata cu imaginea negativa a marijuanei si sa-si croiasca drumul ca superaliment.