Am citit prima data de social shopping in noiembrie anul trecut cand am aflat si de Zumzi. La inceput a parut o joaca. De fapt “albinele” au planuri si ambitii mari.Cand alegem oamenii cu care sa facem interviuri sau proiectele despre care cerem informatii ne ghidam dupa cateva criterii simple: sa aiba componenta sociala, sa vina cu ceva constructiv pentru societate, sa fie simpatice prin natura activitatii, sa aiba implicatii pozitive. Asa ne-a atras atentia simpaticul Zumzi, foarte activ in social media care de ceva vreme zumzaie pe la “urechile” noastre cu oferte tentante si planuri de viitor ambitioase. L-am prins pe Costi Teleman, Manager si Fondator al proiectului (sau “trantor sef” cum il alinta colegii – dar doar pentru ca este baiat pentru ca de fapt munceste si el pe rupte, cot la cot cu ceilalti) in cateva clipe libere si l-am rugat sa ne raspunda la niste intrebari ca sa ne dumirim ce e cu proiectul si daca e sau nu de bine.

SdB: In primul rand ce este zumzi si cum functioneaza?
C.T: Zumzi este locul unde poti sa gasesti in fiecare zi ceva atractiv de facut, cumparat, mancat, etc. la un pret cu o reducere considerabila (40%-90%) fata de pretul obisnuit. Singura conditie este sa se adune un numar minim de comenzi, solicitate de magazin, pentru a putea beneficia de reducere. Incurajam astfel ca utilizatorii sa impartaseasca vestea reducerii, pentru a putea beneficia de aceasta oferta cat mai multe persoane. In plus, in acest fel, furnizorii sunt motivati sa ofere reduceri maxime pentru a atrage cat mai multi cumparatori. Practic, toata lumea are de castigat.
Momentan avem oferte numai din Bucuresti, dar urmeaza lansarea Zumzi in alte 5 orase din tara. Utilizatorii se pot inscrie inca de acum sa primeasca ofertele atunci cand acestea vor fi lansate si chiar ii incurajam sa faca asta.

SdB: De ce (numele) zumzi?
C.T: Zumzi te duce cu gandul la albina , care este harnica si “strangatoare”. Asemeni unui stup de albine, fiecare utilizator impreuna cu toti prietenii lui pot obtine reduceri “dulci” doar daca lucreaza impreuna. Venim in ajutorul romanilor pentru a le oferi posibilitatea sa isi reduca din cheltuieli in perioada de criza.
De altfel, Zumzi chiar este o albinuta si una simpatica de altfel. Utilizatorii de social media o pot gasi pe Twitter si pe Facebook si pot interactiona cu ea. In general zumzaie, dar in momente de suparare mai si “bazaie”.

SdB: Cum ti-a venit ideea proiectului…si de ce?
C.T: Ideea a venit aproape intamplator, studiind un model de business online asemanator care are foarte mare succes in US. Corelandu-l cu tendinta de crestere a retelelor sociale in Romania, in special Facebook si Twitter, mi-am dat seama ca modelul va avea succes si la noi si ca el va reprezenta un beneficiu real pentru toti romanii. In State, in numai un an, s-au economisit peste 100 de milioane de dolari printr-o platforma de acest gen. Am zis hai sa oferim si romanilor asa ceva – o platforma prin care sa economiseasca bani cu ajutorul comunitatii/prietenilor.

SdB: Ce atrage lumea sa zumzaie? Cu ce beneficii vine zumzi?
C.T: Lumea este atrasa in primul rand de reducerile semnificative. Incercam sa marim numarul de oferte, pana la una pe zi pana la sfarsitul lunii urmatoare. In felul acesta, utilizatorii vor avea de unde sa aleaga.
Beneficiile Zumzi sunt in primul rand pretul mic si simplitatea de a comanda pentru utilizatori, iar pentru furnizori: expunere si un numar mare de clienti noi. Modelul de business este gandit in asa fel incat toate partile sunt motivate sa contribuie la succesul produsului Zumzi.
Tot procesul se bazeaza pe colaborare si oamenii sunt atrasi, chiar si inconstient de asta – sa faca ceva impreuna pentru un bine mai mare pentru fiecare. Daca in general mai suntem egoisti si nu vrem sa le spunem si altora de anumite oferte pentru ca sunt limitate, aici nu este cazul. Aici oamenii sunt incurajati sa spuna si celorlalti iar oferta are numai o limita inferioara.

SdB: Business…sau placere?
C.T: Este foarte placut sa lucrezi la Zumzi si cu Zumzi. Avem o echipa extraordinara, dedicata si in acelasi timp este placut sa vezi cum creste un produs pe care toata echipa l-a inceput de la zero. Fara indoiala ca pana la urma Zumzi este un business, si speram sa fie si unul care sa aiba un mare succes in Romania.

SdB: Ce iti place cel mai mult la ceea ce faci?
C.T: Avand un background tehnic, imi vine cel mai usor sa ma implic in dezvoltarea tehnica efectiva. Cu mana pana la cot  . Insa in acest moment al proiectului, cred ca cea mai importanta este interactiunea directa cu utilizatorii sitului. Simti ca afli exact care sunt problemele si cum poti modifica produsul in asa fel incat sa rezolvi o problema reala.

SdB: Planuri de viitor? Obiective? Ce vreti sa spuneti la finalul anului despre Zumzi?
C.T: Vrem ca pana la sfarsitul anului sa ridicam economiile utilizatorilor Zumzi la 100.000 ron.

SdB: Multumim Costi! La cat mai multe zumzaieli de fericire si de ce nu, chiar sa depasiti planurile!

Dat fiind faptul ca transforma shoppingul in socializare online, pentru ca e vessel si simpatic, pentru ca pare a face din business o joaca, pentru ca e vorba totusi de multa munca si ambitie in spatele imaginii albinutei zambitoare, declaram Zumzi un proiect de bine. Si ne dorim sa aflam cat mai multe vesti bune de la echipa de “albine”.