Instagram nu inceteaza sa ne uimeasca cu stirile sale prin Instagram television. Un spatiu pentru a viziona videoclipurile urmaritorilor nostri si ale celor care nu sunt urmariti. Dupa cum ne spune cartea Think Video, Smart Video Marketing & Influencing, continutul audiovizual ne ajuta sa „generam influenta si sa ne conectam cu noi consumatori”, iar acesta este potentialul pe care creatorii Instagram l-au vazut in a depasi imaginile statice la video.
IGTV de Instagram
Instagram ofera deja o multitudine de functionalitati, mai intai a iesit ca platforma de postare si retusare a imaginilor, apoi a facut saltul, concurand cu Snapchat cu povestile sale , videoclipurile scurte sau imaginile care dispar dupa 24 de ore. Si, in sfarsit, ia nastere IGTV, televiziunea Instagram, si se pare ca vrea sa concureze cu YouTube. Scopul ei? Ajungeti la publicul mai tanar.
Acest nou serviciu, care poate parea asemanator povestilor , are scopul de a facilita navigarea, astfel incat sa putem vedea videoclipurile altor utilizatori mult mai usor si mai rapid. Un alt obiectiv este de a creste timpul petrecut de fiecare utilizator pe platforma.
In plus, acest sistem va permite sa vedeti si videoclipurile persoanelor pe care nu le urmariti. Daca sunteti o companie, IGTV va intereseaza si pentru dvs., deoarece puteti include videoclipuri corporative sau prezentari ale produselor si/sau serviciilor dvs., chiar daca nu este in mod explicit intr-un format de publicitate 100%.
Cum functioneaza IGTV
IGTV va permite sa incarcati videoclipuri de pana la o ora in lungime, in plus, pe langa faptul ca il puteti descarca ca aplicatie independenta, acum il putem gasi si in cadrul aceleiasi aplicatii Instagram, intr-un buton care se afla in partea dreapta , chiar langa pictograma pentru trimitere directa.
Prin urmare, atunci cand se intra in profilul unui utilizator, care are un profil creat pe IGTV, facand clic pe pictograma televizorului care apare in partea de sus, putem vedea tot continutul pe care acea persoana l-a publicat.
Un factor de luat in calcul este ca videoclipurile sunt vazute pe tot ecranul, dar doar pe verticala, fiind astfel designul, pentru a facilita vizionarea clipurilor pe mobil.
Utilizarea sa este foarte usoara, trebuie doar sa descarcati aplicatia si sa o introduceti cu acelasi cont pe care il avem pe Instagram. Odata facut acest pas, trebuie sa faceti clic pe pictograma profilului vostru si apoi pe semnul +.
Cu acest nou format, toti utilizatorii au posibilitatea de a incarca videoclipuri de pana la 10 minute , un mare avans, avand in vedere ca acum aveau o durata de maxim un minut. In plus, acei utilizatori alesi drept „cei mai populari” vor putea incarca videoclipuri de pana la o ora.
Tot ce trebuie sa faci este sa deschizi aplicatia, astfel incat videoclipurile sa inceapa redarea automat, la fel ca atunci cand pornesti un televizor.
IGTV are diferite categorii pentru a explora continut: „Pentru tine”, „Urmarire”, „Popular” si „Continuati sa vizionati”. De asemenea, va permite sa „apreciati”, sa comentati si sa partajati continutul altor utilizatori prin mesaje directe.
Incarcati un videoclip pe IGTV
Incarcarea unui videoclip pe IGTV este foarte usoara, odata ce facem clic pe pictograma IGTV care apare in partea dreapta a ecranului nostru, langa mesajele directe, asa cum am mentionat anterior, facem clic pe poza noastra de profil care apare in interiorul platformei.
Dezactiveaza notificarile IGTV
Astfel incat de fiecare data cand un utilizator incarca un videoclip, comenteaza sau „apreciaza” unul dintre continutul nostru, la fel ca in cazul imaginilor sau al povestilor , putem dezactiva si notificarile. Pentru a face acest lucru, va trebui sa introducem „ setarile” prin profilul nostru.
Odata intrati, trebuie sa mergem la sectiunea Notificari si sa introducem „Notificari push”.
Acolo trebuie sa gasim sectiunea intitulata «Actualizari video IGTV» si vom gasi diferiti parametri. Trebuie sa selectam optiunea «dezactivare«.
Gata, vom avea notificarile dezactivate.
Raportati un videoclip postat pe IGTV
Ca si in cazul imaginilor, raportarea continutului neadecvat pe IGTV este, de asemenea, posibila, astfel incat sa putem determina Instagram sa forteze utilizatorul care l-a postat sa-l elimine. Pentru a face acest lucru, va trebui sa introducem IGTV si sa selectam videoclipul” pe care dorim sa il raportam.
Facem clic pe cele trei « … » si apare un mesaj cu trei optiuni.
Facem clic pe „ raport ” si alegem una dintre cele doua optiuni.
Apare urmatorul ecran, unde putem alege de ce dorim sa fie sters continutul.
Din acest ultim pas, vom lasa la latitudinea aplicatiei daca videoclipul este sters sau nu.
Castigati bani cu IGTV
Este clar ca IGTV s-a nascut cu scopul de a deveni noul YouTube, dar acei utilizatori care sunt creatori sau generatori de continut vor putea castiga bani cu aceasta aplicatie la fel ca YouTuberi sau Influenceri cunoscuti?
Fondatorii Instagram au anuntat ca, in principiu, nu vor fi reclame pe IGTV, dar au recunoscut ca acest lucru s-ar putea intampla in viitor. El a mai adaugat ca in cele din urma poate exista un acord pentru a face bani cu creatorii de continut, dar ca acesta nu este scopul real pe care se asteapta sa il dea IGTV.
Momentan vedem ca usile nu sunt inchise la monetizare, dar este adevarat ca mai trebuie sa vedem cum este primit IGTV de catre utilizatori si daca va avea impactul asteptat. Poate deveni o modalitate foarte atractiva de a castiga bani de acasa.
IGTV si afaceri
Dupa cum spunem de ceva vreme, retelele sociale si aparitia lumii digitale au reprezentat o revolutie pentru marci, mai ales datorita vizibilitatii pe care o castiga asupra lor.
Acesta este motivul pentru care, fara indoiala, televiziunea Instagram va fi un nou instrument de promovare, cu un mare potential pentru afaceri. Numerosi experti in marketing si retele sociale au afirmat ca formatul audiovizual este cel care conecteaza cel mai bine publicul, in special generatia millennial.
Cum sa profitam de acest nou instrument pentru afacerea noastra? Este clar ca formatul video are multe avantaje. Combinatia de imagini, text, voce off si muzica este o modalitate ideala de a capta atentia utilizatorilor.
Iti amintesti acea zicala, o imagine valoreaza cat o mie de cuvinte? Instagram a reusit sa transforme aceasta fraza intr-o afirmatie 100% adevarata si de ce sa explici in cuvinte cum functioneaza un produs sau serviciu, cand poti sa-l arati?
Este clar ca acest instrument va fi un mare avantaj pentru afaceri, marci si organizatii atunci cand vine vorba de promovarea serviciilor lor, dar cum?
- Sa poata arata direct functionarea produselor sau serviciilor pe care le ofera.
- Prezentati un produs nou intr-un mod usor, rapid si simplu din mana fondatorului, creatorului sau CEO-ului. Cine va cunoaste produsul/serviciul mai bine decat el?
- Realizarea de strategii de poveste, un format ideal pentru a spune povesti care ajung la consumator.
- Arata fragmente din prezentari sau evenimente create de ei sau la care participa in calitate de invitati.
- Prezentati echipa care alcatuieste compania intr-un format de interviu. Transparenta fata de consumator este esentiala, deoarece genereaza incredere si asigura securitate.
Acestea sunt cateva dintre strategiile care pot fi realizate datorita IGTV, totusi, este adevarat ca nu sunt foarte diferite de cele care ar putea fi realizate cu platforma YouTube.
Va fi atunci o amenintare pentru YouTube? Ce parere aveti despre acest nou mod de a consuma continut? Crezi ca va avea succes? Va fi un moft? Vrem sa stim parerile voastre!
Ceea ce suntem convinsi este ca acest nou instrument va fi o „jucarie” ideala pentru managerii de comunitate, deoarece cu siguranta vor sti sa profite la maximum de el.