Proliferarea utilizarii dispozitivelor mobile la nivel global a imputernicit consumatorii mai mult ca niciodata. Cumpara produsele cand vor, cum vor, unde vor si, de asemenea, se simt liberi sa spuna altora cat de mult iubesc sau urasc un brand. De aceea mCommerce este o piesa fundamentala in dezvoltarea afacerii unui magazin.

Modul in care ne conectam s-a schimbat, precum si modul in care impartasim si cum facem lucrurile. Companiile trebuie sa lucreze la strategii care sa le permita sa ramana inaintea concurentilor, creand actiuni robuste de comert mobil care sa le faca eroi in ochii clientilor lor, nu este usor, dar este posibil.

Cunoasterea mCommerce

Aici va las un webinar foarte interesant, desi cifrele nu sunt actuale (va voi spune despre cifre mai recente), va va ajuta sa intelegeti ce este mCommerce, cateva dintre strategiile si tehnicile mobile de succes pentru a profita la maximum de Mobile eCommerce. Sper sa va fie de mare folos.

Vorbind de numere in mCommerce

Si va veti intreba, de ce ar trebui sa acord atat de multa importanta comertului mobil? Pur si simplu pentru ca piata s-a schimbat si cifrele vorbesc de la sine. Gartner spune ca veniturile din mCommerce vor reprezenta 50% din totalul comertului digital din Statele Unite in 2017 si sa ne gandim ca suntem la doar cateva luni pana ca acest lucru sa devina o realitate.

Pe de alta parte, Visa Europe reflecta intr-un studiu ca 21% dintre spanioli vor plati zilnic cu dispozitivul mobil in 2020. In plus, raportul „Societatea informationala in Spania 2015” a subliniat deja boom-ul si puterea mobila.  Aceasta tendinta se transmite in comertul electronic, unde vanzarile mobile au accelerat in 2015 si vor continua sa creasca in anii urmatori.

Spania este una dintre tarile cu cea mai rapida crestere, vanzarile au crescut cu 68,8% in 2015 fata de 68,7% in Europa de Est, 68,3% in tarile nordice si 57,9% in Italia. Doar cresterea Braziliei, cu 137,8%, a depasit-o pe cea a Spaniei.

Deci, daca inca te gandesti la asta, actioneaza si daca nu te vezi capabil sa o faci, te poti antrena in Postuniversitar in Multichannel e-Commerce: Local, Social, Mobile pentru ca este si adevarat ca cererea de profesionisti in sectorul este in crestere.pentru a acoperi cresterea companiilor.

Cateva reguli de utilizare pentru un mCommerce

  • Timp de incarcare

Timpul necesar pentru ca aplicatia responsive sau web sa raspunda este important pentru a pastra utilizatorul. Nimanui nu-i place sa se uite la ecranul mobil in asteptarea unui raspuns, vrem raspunsuri rapide. Daca sarcina este mai mare de 5 secunde, utilizatorul va obosi si va pleca.

Pentru a imbunatati viteza de incarcare, a prioritiza continutul care este obiectiv necesar, a reduce dimensiunea imaginilor si a reduce cat mai mult textul, va poate ajuta sa utilizati liste de articole pentru a facilita citirea.

  • Modul de navigare

Navigarea pe dispozitive poate fi orizontala sau verticala, asa ca atunci cand proiectati si definiti gradul de utilizare al platformei trebuie sa tineti cont de acest lucru.

  • Degetul mare

Butoanele trebuie sa fie usor de apasat, cu o dimensiune adecvata tinand cont de dimensiunea dispozitivelor mobile. Se recomanda ca butoanele sa fie mari si centrate pe ecran.

  • Vizibilitate

Cand ecranul este foarte mic, este dificil sa citesti continutul, asa ca ar trebui sa te gandesti la adaptarea de catre dispozitivul mobil a continutului astfel incat sa fie bine vizibil si lizibil. De asemenea, ar trebui sa tineti cont de contrastul dintre text si fundal si sa aplicati diferite dimensiuni si culori pentru a prioritiza link-urile sau butoanele.

  • Compatibilitate cu alte dispozitive

Suntem cu mai multe dispozitive, poate un utilizator vede un produs pe mobil, dar ajunge sa cumpere de pe iPad. Ideal este ca mCommerce se adapteaza la toate tipurile de telefoane mobile.

  • Concentreaza-te pe conversie

Obiectivul tau principal este sa convertesti, fara vanzari nu exista paradis, sa nu induca in eroare clientul cu alte lucruri decat ceea ce cauta sau cu produse care nu sunt strans legate de ceea ce isi doreste sa cumpere.

Faceti procesul de cumparare cat mai usor posibil, reduceti numarul de pasi in achizitie si asigurati-va diferite canale de contact pentru orice incident (telefon, Whatsapp, Twitter, e-mail etc.).

  • Caracter local

Ganditi-va ca multi utilizatori cauta informatii in apropierea lor, fie ca este vorba despre restaurante, activitati de agrement, sanatate etc. Daca produsul dvs. are legatura cu sectoarele locale, va recomandam sa utilizati strategii de localizare geografica, inclusiv harti si indicatii despre cum sa va gasiti sediul. Unele companii va ofera chiar si optiunea de a ridica produsul din magazin.

  • Test – masura

Nu toti utilizatorii se comporta in acelasi mod, ceea ce considerati cel mai bun mod de a cumpara s-ar putea sa nu va fie pe plac. De aceea trebuie sa stabiliti teste A/B pentru a evalua comportamentul utilizatorului si a masura rezultatele, astfel incat sa puteti stabili actiuni mai eficiente.

Alte lucruri pe care ar trebui sa le luati in considerare este ca daca veti vinde printr-un design responsiv sau o aplicatie, ambele pot fi eficiente, dar totul va depinde de afacerea dvs. si de obiectivele dvs.