Cand si ce poti manca dupa exercitiu? Ce poti bea? Ce exercitii sa alegeti pentru a face o intindere buna? Va spunem care sunt cele mai importante recomandari dupa antrenament.

Dupa sport, pentru a pune punctul final la activitate, o bere cu prietenii! De asemenea, este tentant sa te tratezi cu ceva delicios dupa antrenament, pana la urma, ai ars doar multe calorii. Dar in realitate, stim cu totii ca aceasta nu este o idee buna. Adevarul este ca puteti face multe greseli dupa un antrenament, fara sa va dati seama chiar. Dar ce anume ar trebui sa faci dupa antrenamentul tau si ce ar trebui sa faci fara? Aici iti spunem tot ce trebuie sa stii.

Greseli dupa sport: sa nu bei suficient

Atunci cand facem exercitii fizice , nu numai ca consumam foarte multe calorii, dar eliminam si multa apa din corp prin transpiratie. Deci, ar trebui sa bei suficient in timpul antrenamentului si dupa. Cat costa? Cantitatea recomandata este de aproximativ 30 pana la 35 ml per kg de greutate corporala, plus 500/1000 ml pentru fiecare ora de activitate fizica. Cea mai buna optiune: apa minerala normala .

Va recomandam sa renuntati la ideea de a alege o bautura sportiva . De obicei, sunt prea costisite si, uneori, contin mult zahar. Bauturile racoritoare, cola, bauturile energizante sau sucurile nu sunt de asemenea o idee buna. Alcoolul, desigur, este cea mai proasta decizie dupa sport.

Greseli dupa sport: sariti intinderea

Te-ai antrenat doar doua ore si te-ai saturat sa te intinzi? Straduieste-te si fa-le! Incalzirea si intinderea sunt parti importante ale oricarui antrenament . Intinderea este importanta pentru a reduce pulsul, ritmul cardiac si restul corpului. In plus, exercitiile de intindere relaxeaza muschii pentru a preveni vatamarea si tensiunea musculara.

Greseli dupa sport: dulciuri si mancare rapida

Oricine face multe sporturi si arde multe calorii ii este foame . Mai ales dupa antrenament, tentatia de a se deda cu ceva gustos este foarte mare pentru ca, pana la urma, ai muncit din greu pentru a finaliza antrenamentul. Multi oameni se recompenseaza dupa un antrenament transpirat cu o pizza sau o bucata mare de tort de ciocolata. Renuntati la aceasta idee pentru ca atunci nu va veti atinge obiectivul!

Alimente interzise dupa exercitiu:

Dulciuri
Fast food
Alimente grase
Fidea si orez
paine alba
Chipsuri

Ce sa mananci dupa sport? Ceva cu proteine

Oricine a facut antrenament de forta ar trebui sa manance ceva care contine proteine dupa exercitiu. Muschii au nevoie de proteine ​​pentru a creste. Un iaurt cu banane este perfect sau o branza mica de grasime. O bucata de carne sau peste are, de asemenea, un continut ridicat de proteine. Toti cei care au pregatit rezistenta ar trebui sa manance proteine ​​insotite de niste carbohidrati pentru a-si reface rezervele de energie. O felie de paine integrala de grau sau fulgi de ovaz sunt perfecte.

Dupa antrenament, puteti manca acest lucru cu o constiinta clara:

Iaurt simplu cu fructe
Legume cu sos de cas
Avena
Paine integrala de grau cu branza
Salata
Pui
Peste
Nuci
Avocado

Greseli dupa sport: sa nu mananci nimic dupa antrenament

A nu manca nimic dupa un antrenament este la fel de rau ca sa mananci prea mult sau ceva gresit, pentru ca dupa exercitii magazinele noastre de glicogen sunt goale si suntem foarte slabi. La 15 minute la o ora dupa exercitiu este cel mai bun moment pentru a reumple energia. Daca astepti mai mult de doua ore, risti ca muschii sa ramana fara aprovizionare.

Chiar daca vrei sa slabesti, ar trebui totusi sa mananci ceva dupa sport pentru a ramane in forma pe termen lung.

Greseli dupa sport: mergand la sauna imediat dupa antrenament

Multi oameni merg la sauna imediat dupa antrenamentul lor pentru a se relaxa. Dar este mai bine sa nu o facem, deoarece sportul ne slabeste sistemul imunitar si suntem mai susceptibili la boli. Caldura din sauna nu face decat sa creasca aceasta vulnerabilitate.

Ce poti face dupa sport: relaxeaza-te si odihneste-te

Odihneste-te dupa sport. Dormiti cel putin opt ore dupa o lunga sesiune de antrenament pentru a incepe noua zi potrivita si odihnita. Daca va pregatiti sa faceti ceva bun pentru dvs. dupa jocul cu sporturi, puteti face o baie relaxanta in apa calda.

Cel mai bine este sa iei o zi libera la fiecare 3 zile la rand, pentru ca grupele musculare sa se regenereze suficient. Daca antrenati muschi diferiti in doua zile, desigur puteti re-antrena a doua zi.