Cum ne-am pacalit online pe 1 aprilie – cele mai reusite pacaleli din 2011

De 1 aprilie, internetul a fost plin de pacaleli, mistouri, articole inventate si glume care mai de care mai exagerate si amuzante. Redactia StiriDeBine a anuntat o sponsorizare de peste 600 de mii de euro din partea companiei “Lheman Brothers”.

Articolul, care continea si declaratiile in exclusivitate ale partilor implicate a starnit tot felul de reactii atat pe site cat si pe retelele de socializare. Am primit multe felicitari insa in acelasi timp o multime de cititori au fost circumspecti sau chiar au inteles pacaleala de la bun inceput. Mai jos puteti citi ce pacaleli au intreprins marile companii ale online-ului, publicatiile media si alte idei nastrusnice, preluate de pe CNN.

Compania Google, gingantul din lumea motoarelor de cautare, a adresat vineri 1 aprilie un mesaj tuturor utilizatorilor prin care propune un nou mod, experimental, de a accesa e-mail-ul. Acest sistem permite controlul casutei de email prin miscarile corpului. In tutorial se explica modul in care camera de filmat din interiorul computerului (tip web cam) inregistreaza gesturile utilizatorului si le trimite mai departe sub forma comenzilor tipice verificarii emailului, compunerii de mesaje noi, chiar si adaugarea in corpul mesajului a unor fraze simple. Toate acestea ca masura de inlocuire a tastaturii, pe care cei de la Google o numesc “invechita” si “ineficienta”.

Pentru a deshide un mesaj, faceti o miscare similara cu aceea in care deschideti un plic. Pentru a raspunde, indreptati un deget catre inapoi.” spun cei de la Google intr-un tutorial video care demonstreaza modul de utilizare a produsului. “Pentru a raspunde tuturor, folositit ambele maini si aratati cu degetele inapoi. Pentru a trimite mesajul, mimati ca lingeti un timbru si il lipiti.”

Google, care este de altfel regele pacalelilor de 1 aprilie, a mai oferit cateva astfel de exemple epice publicului in ziua de vineri – o colectie de videoclipuri de pe youtube din 1911 si o declaratie oficiala prin care s-a decis ca toate fonturile folosite de google sa se schimbe.

Dupa ce am analizat cativa utiliztori rigurosi folosind 41 de fonturi diferite, investigand cum fiecare dintre ele afecteaza experienta utilizatorului, am ajuns la aceasta concluzie – un font a fost constant preferat de toti utilizatorii, in privinta nivelului de angajament, gradul de intelegere a continutului, productivitate s.a – acesta a fost Comic Sans”.

Cei care au cautat “comic sans” pe Google au putut observa toate fonturile schimbate, ceea ce face ca totul sa arate ca o nota scrisa la intamplare cu creionul pe marginea mesei. In mod traditional acest font este folosit foarte rar, tocmai pentru ca majoritatea considera comic sans un font total nereusit.

Cei de la Google nu au fost insa singurii care au pacalit utilizatorii de 1 aprilie.  Iata cateva dintre cele mai reusite exemple:

HuffPo paywall: Facand putin misto de cei de la New York Times care au decis recent sa taxeze pe cei care vor sa acceseze continutul online al publicatiei, Huffington Post a anuntat vineri o modalitate de taxare proprie, destinata angajatilor de la New York Times: “Este un pas important care speram sa fie receptat ca o investitie in Huffington Post, una care ne va intari abilitatea de a oferi un continut de calitate cititorilor din intreaga lume – si in mod special cititorilor din cadrul redactiei New York Times” scrie ziarul intr-o declaratie.

Blogul Nuntii Regale: Cu aproape o luna inainte de nunta Printului William si a lui Kate Middleton, publicatia The Guardian a dezvaluit un blog live care sa permita utilizatorului sa fie la curent cu desfasurarile pregatirilor din minut in minut:

10:24 a.m. corepsondentul The Guardian in Statele Unite, Ed Pilkington relateaza ca CNN va trimite 632 de corespondenti si comentatori pentru a acoperi evenimentul, totul fiind ghidat de Piers Morgan, care va sta pe un tron gigantic suspendat de nivelul superior al podului Tower Bridge.

Inca o pacaleala de la Google, care de data asta face misto de propriul serviciu de “auto-completare” a termenilor de cautare, care ghiceste ce va cauta utilizatorul inainte ca acesta sa tasteze. Totul incepe cu o oferta de job in cadrul companiei: “Ca auto-completator Google, vi se va cere sa ghiciti intentia unui utilizator din momentul in care el sau ea incep sa tasteze. Intr-o fractiune de secunda, va trebui sa tastati predictia care va fi adaugata pe lista sugestiilor oferita de Google. Nu va faceti griji, dupa primele cateva milioane de preziceri o sa dezvoltati reflexele necesare unei astfel de sarcini.

Cunoasteti platforma LinkedIn care recomanda intotdeuna fosti colegi de munca enervanti cu care sa te conectezi? De 1 aprilie, LinkedIn a recomandat personalitati decedate… Draga Ernest Hemingway, “As vrea sa te adaug la reteaua mea de contacte profesionale.”

Documentarul Cobra: Cine nu iubeste sarpele veninos care a disparut saptamana trecuta de la gradina zoologica din Bronx si care a provocat o adevarata furtuna pe tiwtter, pentru ca apoi sa fie capturat joi. Animal Planet a anuntat un documentar special cu aventurile sarpelui cat timp a fost liber.

Imagini cum nu au mai fost vreodata vazute cu Cobra, filmulete din arhiva personala a sarpelui si declaratiile in exclusivitate privind motivele pentru care a parasit orasul, laolalta cu adevarata poveste din spatele aventurii singuratice prin New York.” scrie site-ul. “Acest documentar va sublinia cresterea meteorica in popularitate si faima a cobrei, cat si interactiunea sarpelui cu elita orasului, inclusiv cu Primarul Bloomberg.

Daca ai mai observat pacaleli, farse, mistouri de 1 aprilie sau chiar ai fost tu cel care a pacalit, scrie-ne mai jos, in sectiunea de comentarii.