Patinajul cu role si roller poate fi o activitate de agrement distractiva, o forma excelenta de exercitii, un sport competitiv sau un mod de transport. Odata ce veti afla pozitia corecta si cum sa alunecati si sa va opriti, veti naviga in jurul pistei in cel mai scurt timp. Cititi mai departe pentru a afla elementele fundamentale ale patinajului cu role sau a patinajului in linie si sfaturi pentru a va duce abilitatile la nivelul urmator.

Pune-ti echipamentul de patinaj

Singurul echipament de care ai nevoie cu adevarat pentru a patina cu role este o pereche de patine care ti se potriveste. Puteti cumpara o pereche de la un magazin de articole sportive sau puteti inchiria o pereche de la orice patinoar cu role. Dimensiunile patinelor sunt de obicei aceleasi ca si marimile standard ale pantofilor. In plus fata de patinele cu role, va recomandam sa ridicati urmatoarele articole:

O casca. Din moment ce abia incepeti, purtarea unei casti va poate ajuta sa va simtiti mai confortabil. Toata lumea face cateva scurgeri la inceput, iar purtarea unei casti va va proteja capul de raniri.

Genunchiere si aparatoare pentru incheietura mainii. Mainile si genunchii tai trebuie sa loveasca podeaua de cateva ori pe masura ce inveti sa patinezi cu role. Daca sunteti ingrijorat de a fi putin razuit, protejati-va cu genunchiuri si aparatoare pentru incheietura mainii.

Asumati postura potrivita

Asezati picioarele latimea umerilor, indoiti genunchii si ghemuiti-va. Coborati partea din spate spre pamant si inclinati-va usor inainte, intr-o pozitie ghemuita confortabila. Cand patinati cu role, echilibrul este esential si aceasta pozitie va va impiedica sa va rasturnati.

Prima data cand atingi patinoarul, s-ar putea sa simti ca nu ai controlul asupra patinelor si s-ar putea sa-ti pierzi echilibrul si sa cazi de cateva ori inainte sa te simti confortabil in picioare. Acest lucru este complet normal; pur si simplu continuati sa exersati postura pana cand veti obtine atentia.

Este greu sa stai perfect nemiscat intr-o pereche de patine cu role. Odata ce ai atins-o, practica-ti corectarea pozitiei din cand in cand, miscandu-ti usor patinele pentru a te ajuta sa-ti mentii echilibrul. Ganditi-va in acest fel: daca ati sta in picioare fara patine si cineva v-ar da o impingere usoara, v-ati misca picioarele pentru a va recapata echilibrul. Aceeasi idee se aplica atunci cand porti patine cu role, doar ca rotile de pe patine si presiunea propriilor muschi sunt cele care iti dau ,,impingerea”.

Mergeti ca o rata

Cu tocurile impreuna si degetele de la picioare aratate, incepeti sa mergeti incet inainte, mai intai spre dreapta, apoi spre stanga, apoi spre dreapta si asa mai departe. Continuati sa va ghemuiti si sa va pastrati calcaiele direct sub corp, astfel incat sa va puteti pastra mai usor echilibrul.

Exerseaza pana cand poti ,,pleca cu rata” confortabil pe patine, pastrandu-ti in acelasi timp echilibrul. Probabil ca vei cadea de cateva ori la inceput; doar ridica-te si aminteste-ti sa-ti mentii corpul centrat peste calcai si sa ramai intr-o pozitie ghemuit. Incercati sa nu lasati punctul central sa fie pe tocuri. Acest lucru va poate determina sa va retrageti.

Pe masura ce castigi incredere, incepe sa te misti mai repede si sa faci pasi mai lungi. Apasati mai tare pe roti, astfel incat sa va rotiti mai departe cu fiecare pas.

Aflati cum sa alunecati

Extindeti fiecare pas pe care il faceti, permitandu-va sa va rostogoliti pentru o vreme. Impingeti cu un picior si alunecati cu celalalt pana cand pierdeti impulsul, apoi schimbati piciorul de alunecare. In timp ce alunecati pe un picior, pastrati-l pe celalalt deasupra podelei, astfel incat sa nu va impiedice alunecarea.

Exersati la rotire la dreapta si la stanga in timp ce alunecati. Cand faceti dreapta, inclinati-va usor corpul spre dreapta. Cand faceti stanga, inclinati-va usor corpul spre stanga, ramanand intotdeauna intr-o pozitie ghemuita.

Aluneca mai repede. Misca-ti picioarele mai repede si castiga avant presand rotile si propulsandu-te inainte. Exerseaza-ti utilizarea greutatii corporale pentru a te ajuta sa castigi viteza, aplecandu-te in pasi. Folositi-va bratele pentru a va ajuta sa va mentineti echilibrul si sa castigati viteza indoindu-le la coate si miscandu-le inainte si inapoi asa cum ati face daca ati alerga.

Exerseaza oprirea

Patina dreapta ar trebui sa fie echipata cu o frana, situata pe varful patinei. Pentru a va opri, alunecati cu patinele paralele intre ele. Ramaneti intr-o pozitie ghemuita si inclinati-va usor inainte. Asezati patina dreapta usor in fata patinei stangi, ridicati degetul de la piciorul drept si apasati cu putere pe deget. Cu cat apesi mai tare, cu atat te vei opri mai repede.

Este important sa va opriti cu o forta increzatoare, mai degraba decat sa va atingeti ezitant de frana la sol. Daca nu apasati suficient de tare pe frana, este posibil sa va pierdeti echilibrul si sa cadeti.

Daca va este dificil sa faceti suficienta presiune la inceput, incercati sa folositi mainile pentru a apasa pe genunchiul drept pentru a va ajuta sa exercitati suficienta forta pentru a va opri.

Aflati cum sa patinati inapoi

Cand patinezi inainte, te propulsezi plasand picioarele in forma de ,,v” si aplicand presiune pe tocuri. Pentru a patina inapoi, asezati-va picioarele intr-o forma ,,v” inversata, de aceasta data tinandu-va degetele de la picioare unite si tocurile separate. Ramaneti intr-o pozitie ghemuita si aplicati presiune pe degetul drept cu celalalt picior ridicat, apoi lasati piciorul stang si aplicati presiune pe degetul stang cu piciorul drept ridicat.

Deoarece nu puteti vedea in spatele dvs. si sunteti fortati sa va intoarceti si sa priviti din cand in cand, poate fi mai dificil sa va mentineti echilibrul in timp ce patinati inapoi. Incepeti incet si aflati cum sa va intoarceti corpul pentru a privi in spatele vostru fara a cadea in jos. Evitati sa va aplecati inapoi, deoarece acesta este un motiv obisnuit pentru care oamenii cad.

Este nevoie de practica, dar in cele din urma veti putea sa alunecati inapoi. Extindeti loviturile pe care le luati cu patinele si practicati rularea pentru o vreme pe una inainte de a pune cealalta patina in jos. Continuati sa exercitati o presiune asupra degetelor de la picioare si sa creati o forma ,,v” inversata cu picioarele.

Fa-ti un toc. In acest truc, aliniati patinele si patinati pe calcaiul unui picior si pe degetul de la picior

Faceti cateva alunecari pentru a castiga avant, apoi ridicati varful piciorului tau de patinaj mai puternic, astfel incat sa patinati doar pe calcaie, cu celalalt picior care se afla direct in spate. Ridicati calcaiul patinei dvs. de sfarsit, astfel incat sa patinati numai pe calcaiul unei patine si pe degetul celuilalt.

Faceti un viraj incrucisat

Incepeti prin alunecare pentru a castiga ceva impuls. Cand sunteti gata sa va intoarceti, faceti acest lucru trecand pe skate peste celalalt si folosindu-l pentru a impinge in noua directie. De exemplu, daca te intorci la stanga, incruciseaza-ti patina dreapta peste cea stanga, intoarce-ti corpul spre stanga si impinge-o cu patina dreapta in directia stanga. Intoarceti umerii in directia in care doriti sa mergeti si inclinati-va in viraj pentru a va mentine echilibrul. Asigurati-va ca pastrati genunchii putin indoiti, astfel incat sa fiti mai stabili.

Incearca sa sari

Faceti cateva alunecari, apoi aduceti-va patinele impreuna, ghemuiti-va si sariti pe o distanta scurta. Pe masura ce castigi incredere, practica sarind mai sus si mai departe. Puteti incerca, de asemenea, un viraj de salt, un mod elegant de a schimba directia.

Exerseaza la un patinoar

Cel mai bun mod de a te imbunatati la patinajul cu role este sa exersezi des. Gasiti un patinoar in zona dvs. si mergeti acolo cel putin o data pe saptamana, astfel incat sa va puteti construi abilitatile de fiecare data cand mergeti. Exerseaza alunecarea, oprirea, patinarea inapoi si patinarea cat de repede poti. Continuati sa exersati pana cand va simtiti confortabil sa faceti viraje si sa va opriti, pastrand in acelasi timp echilibrul.