Adrian Olar are 22 de ani, serveste zilnic cereale cu lapte si tigari la micul dejun si este marele castigator al concursului pentru o bursa la Scoala ADC*RO, dupa ce poza lui inscrisa in concurs a adunat 733 de Like-uri pe Facebook, primite in urma unei campanii asidue prin oras cu laptopul in brate.

Scoala de concept ADC*RO, dupa cum se recomanda, a derulat in perioada 4-22 august un concurs in urma caruia toti participantii trebuiau sa incarce o poza pe pagina de Facebook a scolii, care sa exprime cat de mult isi doresc sa „fure secretele meseriei de creativ” de la cei mai buni in industrie. Pozele inscrise erau votate printr-un Like, iar la finalul concursului, cine atragea cel mai mare numar de voturi urma sa fie desemnat castigator.

Astfel, Adrian a demonstrat ca premiul i se cuvine nu numai datorita fotografiei, ci si campaniei absolut inovatoareintreprinsa.Totusi, de bursa va beneficia efectiv daca va reusi sa ia si testul de admitere.

„In prima faza, am apelat la prietenii pe care ii aveam in lista de Yahoo Messenger, apoi la prietenii de pe Facebook”, povesteste Adrian despre campania sa. „Totusi, Like-urile nu erau de-ajuns, pentru ca m-am inscris dupa 5 zile de cand s-a dat start concursului, asa ca cei care s-au inscris primii, aveau deja 200-250 de Like-uri”, mai spune tanarul.

Asa ca a ales unele dintre locurile din Bucuresti despre care stia ca sunt frecventate de tineri (parcul Herastrau, Teatrul National Bucuresti sau metroul de la Universitate) si a pornit cu laptopul in brate. Acolo, oprea trecatorii si ii invita sa se logheze pe pagina lor de Facebook si sa-l voteze. Reactiile?

„Cu unii oameni chiar mai stateam de vorba dupa ce le ziceam de bursa la scoala, de Like, si imi ziceau ca se asteptau oricand sa fie opriti pe strada sa li se ceara o tigara, o bricheta, o informatie, nicidecum un Like pe Facebook. Ma mai intreba lumea ce inseamna Like, ce este Facebook, unii baieti se mai fereau de mine, aveau impresia ca vreau sa le cer bricheta, tigara, in timp ce fetele imi spuneau ca am un mod nemaintalnit de a le agata. Momentan tin legatura cu 40-50 de fete care mi-au dat si Like, si primesc <amenintari> de la ele ca votul nu a fost gratuit”, marturiseste Adrian.

De refuzuri nu prea a avut parte decat de la cei care nu aveau cont pe Facebook sau care…consumasera o cantitate prea mare de alcool pentru a-l ajuta pe tanar.

Cum a ales imaginea castigatoare?

“Ideea mea a fost sa ma sprijine cateva celebritati romanesti de pe YouTube si am oscilat intre celebrul 6 cai, tipul cu extorsiunea, detinutul care ne spune cat de cald e in penitenciare, tipul care “revergoreaza” femeile si cel cu perversa de Targu Ocna. Domnul 6 cai este deja o celebritate in Romania, iar filmul ca atare are milioane de vizualizari pe YouTube, deci e arhi cunoscut”, explica castigatorul bursei.

Concursul a venit la momentul potrivit. Adrian era tentat inca de anul trecut sa se inscrie la Scoala ADC*RO, iar acum are sansa sa o faca gratuit, caci taxa de scolarizare este, in mod normal de 500 de euro. Spera ca in urma scolii sa obtina si un job in publicitate, mai ales ca se vede copywriter pe termen lung.

La inceput a fost…aproape inginer geolog.

Chiar daca fratele lui Adrian este copywriter de catia ani si il provoca de multe ori la o demonstratie de creativitate in urma unui brief, tanarul a optat initial pentru Facultatea de Biologie si Geologie din Cluj, sectia inginerile geologica.

“Pe atunci, eram impreuna cu o fata, a carei parinti erau ingineri geologi si aveau o firma in domeniu…si am lucrat pentru firma lor, dupa ce ei „mi-au deschis putin ochii” in legatura cu cariera. Dar… am descoperit ca publicitatea e mult mai altfel”.

Creativitatea si-a demonstrat-o inca din copilarie, cand colora pe pereti si desena oglinzile cu rujurile mamei sale. Dar nu numai creativitatea te ajuta in publicitate, esential fiind si simtul umorului. “Ca sa fii creativ, trebuie sa privesti din mai multe unghiuri brief-ul. Si, de fapt, ideile bune <ne lovesc>”, este de parere Adrian.