Cu doua competitii importante, Campionaltul european de fotbal din Polonia si Ucraina si Jocurile Olimpice de la Londra, Adidas va avea o vara fierbinte. Directorul executiv al marcii, Herbert Hainer, vrea sa profite de JO pentru a deveni lider in Marea Britanie detronand rivalul Nike.
Adidas controleaza aproximativ 34% din piata globala a echipamentelor sportive pentru fotbal, compania germana fiind partenerul oficial al UEFA pentru Campionatul european de fotbal care incepe in luna iunie in Polonia si Ucraina. In 2011, Adidas a inregistrat un profit net de 671 milioane de euro si vanzari de 13,344 miliarde de euro. Obiectivul declarat este acela de a trece in fata liderului Nike si pana in 2015 sa ajunga la vanzari anuale de 17 miliarde de euro.
Si daca pentru Campionatul european de fotbal jocurile sunt facute pentru Adidas, Jocurile Olimpice reprezinta marea provocare. „Ne vom folosi de Jocurile Olimpice pentru a deveni lider pe piata din Marea Britanie si pentru a demonstra ca nu ne limitam numai la fotbal si ca suntem prezenti si in 26 de discipline olimpice”, a declarat Herbert Hainer. Pentru a proba acest interes major fata de JO, Adidas a solicitat designerului Stella McCartney sa creeze tinuta atletilor din delegatia britanica. De asemenea, au fost creati pantofi de sport rosii, adaptati fiecarei discipline olimpice, care vor fi purtati, potrivit unui contract, de sportivii francezi. In total, 100 de milioane de euro au fost investiti in echipamentele olimpice, o cifra de include si valoarea contractului de partener oficial al JO de la Londra.
Fotbalul, mai rentabil decat JO Inainte de toate insa, ramane fotbalul. Campionatul european se anunta, de departe, un eveniment din care Adidas va avea mari profituri financiare. „Competitia de fotbal ne va ajuta sa vindem un imens numar de tricouri, in timp ce Jocurile Olimpice ne vor ajuta sa ridicam reputatia marcii”, a subliniat Hainer.
Cupa mondiala din 2006 s-a dovedit a fi o excelenta surpriza pentru grupul german – se conta pe vinderea a 700.000 de tricouri, dupa ce la precedenta editie a Cupei mondiale din Coreea de Sud si Japonia se vandusera 400.000. Dar, gratie unui excelent parcurs al echipei Germaniei, vanzarile in 2006 au intrecut cu mult asteptarile – 1,5 milioane de tricouri vandute.