Cea mai mare companie din lume din domeniul comertului cu amanuntul, infiintata in urma cu 48 de ani de omul de afaceri Sam Walton in Arkansas, Wal-Mart, are un nou mesaj pentru consumatori “Incercati asta: transport gratuit!”.
Este noua strategie a uriasului retailer de a-si strivii concurenta si de a-si creste profitul pe perioada sarbatorilor de iarna. Sau, asa cum apreciaza ziarul New York Times, este vorba despre o lovitura de „knockout” online.
Magazinele Wal-Mart vor asigura, incepand de saptamana aceasta, transport gratuit pentru produsele comandate online, fara a impune nici o suma minima la cumparaturi. Mai mult, compania va oferi cadouri, multe jucari si electronice. Desi oferta este pentru perioada sarbatorilor de iarna, Wal-Mart lasa sa se inteleaga ca va mai oferi transport gratuit si dupa.
„Fiecare incearca sa isi dea seama cum vom intampina consumatorii, care incearca sa economiseasca, pe cat pot, fiecare banut”, spune Steve Nave, senior vicepresedinte si manager general la Walmart.com. „Avem cea mai competitiva oferta si sunt foarte incantat de aceasta ”, adauga Nave.
Dar lucrurile nu sunt chiar atat de simple pentru Wal-Mart, de vreme ce si alti retaileri au venit cu aceeasi oferta de transport gratuit pentru comenzile online. Target, J.C.Penney, Toys „R” Us, Williams-Sonoma sunt doar cativa dintre retailerii care anunta ca vor aduce comenzile, gratis, la usa clientului, prin Amazon.
Cantarind marimea si influenta Wal-Mart pe piata, transportul gratuit reprezinta, de fapt, introducerea unui nou concept in business-ul comertului online, care ar putea crea o asteptare printre consumatori – transport gratuit, fara limite, intotdeauna – ceea ce va face dificila supravietuirea site-urilor mici de e-commerce. Wal-Mart sustine ca nu va creste pretul pentru a compensa cheltuielile cu transportul gratuit si nu va pune presiune pe expediere, asa cum fac UPS si FedEx, pentru a absorbi costurile.
Pentru site-urile mici, care trebuie sa suporte taxele de expediere, transportul gratuit nu este deloc confortabil, de aceea, de cele mai multe ori sunt nevoite sa creasca preturile. Cel mai de succes model de e-commerce este site-ul Amazon.com. Ani la rand, a oferit transport gratuit clientilor, pentru cumparaturi chiar si de doar 25 de dolari. „Membrii programului „Amazon Prime” platesc 79 de dolari anual pentru transport nelimitat la pret pentru doua comenzi, iar la cea de-a treia achizitie platesc”, explica Jordan Rohan, analist.
In prezent, cel putin 55% dintre consumatori abandoneaza comanda online, daca transportul nu este gratuit, potrivit datelor comScore, firma de cercetare pe online, iar aproximativ 41% din tranzactiile online includ transportul gratuit, de obicei cu o limita minima a pretului la cumparaturi. Marile companii au un urias avantaj in batalia transportului gratuit, si anume volumul.