Amazon este dat in judecata de Washington DC pentru acuzatiile ca abuzeaza de pozitia sa de gigant al comertului cu amanuntul. Procesul, depus marti, sustine ca controlul Amazon de pana la 70% din vanzarile online din SUA are ca rezultat preturi mai mari pentru consumatori.

,,Platforma online de vanzari cu amanuntul a Amazonului beneficiaza si este protejata de practicile comerciale anticoncurentiale ale Amazon”, a spus acesta.

Amazon a spus ca procesul ,,il are exact inapoi”.

Depus de Karl Racine, Procurorul General al Districtului Columbia, procesul acuza Amazon ca a perceput vanzatorilor terti pe site-ul sau taxe de pana la 40% din pretul unui produs, precum si ca i-a oprit sa plateasca mai putin pe alte platforme.

Se spune: ,,Departe de a permite consumatorilor sa obtina cele mai bune produse la cele mai mici preturi, Amazon face ca preturile de pe intreaga piata a vanzarilor cu amanuntul online sa fie umflate artificial, atat pentru produsele vandute pe platforma de vanzare cu amanuntul online a Amazon, cat si pe cea a concurentilor sai online platforme de vanzare cu amanuntul. “

Un purtator de cuvant al Amazonului a spus ca raspuns: ,,Procurorul general DC are exact inapoi – vanzatorii isi stabilesc propriile preturi pentru produsele pe care le ofera in magazinul nostru.

“Amazon se mandreste cu faptul ca oferim preturi mici in cea mai larga selectie si, ca orice magazin, ne rezervam dreptul de a nu evidentia ofertele pentru clientii care nu au un pret competitiv.”

Procesul urmareste sa opreasca Amazon de la utilizarea practicilor ,,anticoncurentiale” si solicita despagubiri si unele remedii. Dar se va aplica numai incalcarilor regulilor din chiar districtul Columbia.

Amazon a adaugat ca scutirea cautata il va forta ,,sa ofere preturi mai ridicate pentru clienti, ciudat mergand impotriva obiectivelor de baza ale legii antitrust”.

In 2019, Amazon a eliminat cerinta ca comerciantii sa semneze un acord de ,,paritate a preturilor” care i-a oprit sa vanda la preturi mai mici, sub presiunea politicienilor americani inalti. Dar domnul Racine a spus ca a introdus ,,un substitut efectiv identic”.

Amazon a insistat asupra faptului ca – departe de a fi anticoncurential – produsele sale cu eticheta privata au fost bune pentru clienti si au oferit mai multe optiuni.

,,Nicio companie nu ii pasa mai mult de intreprinderile mici sau a facut mai multe pentru a le sprijini in ultimele doua decenii decat Amazonului”, a spus atunci.

Cea mai recenta provocare juridica vine in timp ce firmele de tehnologie se confrunta cu un control mai mare, avand in vedere vanzarile sau aderarile sari in timpul pandemiei.

Facebook si Google, de exemplu, au fost considerate ,,prea puternice” pe pietele lor de catre autoritatile de reglementare din SUA si Marea Britanie.

Intre timp, Amazon a vazut vanzarile in crestere, deoarece consumatorii au fost obligati sa ramana acasa din cauza blocarilor legate de coronavirus. In primele trei luni ale anului, a raportat un profit de 8,1 miliarde de dolari (5,72 miliarde de lire sterline) , de trei ori suma in aceeasi perioada a anului precedent.