Roxana Radu, fondatorul RFB.ro, “comunitatea bloggerilor din Romania”, dupa cum scrie pe blogul personal, a inceput dintr-o joaca o campanie sociala puternica, Scurt pentru o CAUZA, in urma careia 9 femei au strans in total 18.000 de euro, pe care i-au donat ulterior unor cazuri sociale. Tot ce a trebuit sa faca a fost sa se tunda scurt.

La inceput, din plictiseala, Roxana a intrebat pe blog daca sa se tunda zero si a asteptat reactiile cititorilor. Ulterior, in urma unei provocari, a scris ca s-ar tunde doar daca cineva i-ar cumpara parul, pentru ca banii sa fie donati unei cauze.

Si din seria ai grija ce iti doresti, un domn prea bun, care doreste sa ramana anonim (ii vom spune Domnul G.) s-a oferit sa doneze o suma – <<Socot minunata ideea, atat cea de a dona pentru o cauza cat si cea de a te tunde zero, asa ca iata-ma in calitate de sponsor>>”povesteste Roxana Radu.

Desi la inceput a fost sceptica, Roxana a dovedit in curand ca si in Romania „exista oameni carora le pasa, care reactionează pozitiv la ideea de donatie și, de ce nu,  la idei trăznite de a strânge fonduri pentru cei care au nevoie de ele”.

Asa ca dupa sase ani in care a asteptat sa ii creasca parul, dupa ce anterior jurase ca nu o sa mai aiba niciodata parul scurt, Roxana s-a tuns scurt si a donat cei 8.500 RON acordati de misteriorul Domn G. unor oameni care aveau nevoie de acesti bani, sub campania „Scurt pentru o CAUZA”.

Domnul G prefera anonimatul. Inteleg si de ce. Si eu as face la fel. El m-a gasit pe mine, de fapt blogul meu unde intrebam timid daca exista oameni care sa sustina acte caritabile. Nu vorbim despre o retea si campania am pornit-o impreuna cu domnul G, la sugestia acestuia”, explica Roxana gestul filantropului ramas sub anonimat.

Roxanei nu ii pasa de reactiile celor din jur, desi recunoaste ca parintii au dojenit-o. Totusi, rezultatul a fost atat de multumitor incat nu s-ar sfii sa il repete.

Da, as repeta gestul pentru ca nu ma asteptam sa ia o asa amploare actiunea mea. Sper ca mesajul pe care voiam sa il transmit a fost receptionat cum trebuie. Mi se pare mai mult decat firesc sa intreprinzi actiuni umanitare si sa strangi fonduri in masura in care iti permiti lucrul acesta. La noi e ceva nou si probabil de aceea majoritatea sunt socati”, sustine initiatoarea campaniei.

Gestul Roxanei a inspirat alte opt femei, majoritatea care activeaza tot in domeniul media, iar printre persoanele “atinse” de campania “Scurt pentru o Cauza” se numara un tanar bolnav de cancer si o tanara paralizata in urma unui accident de circulatiecare avea nevoie de un carucior cu rotile nou.