Companiile din sectorul turismului vad cum calatorii si-au schimbat obiceiurile, comportamentele si preferintele. Modalitatile traditionale de conectare cu ei nu sunt la fel de eficiente ca odinioara. Acest lucru nu se datoreaza doar efectelor Covid-19, ci are de-a face si cu influenta tehnologiei asupra turismului. Vrei sa stii cum s-a schimbat peisajul? Ramai si citeste mai departe!

Turistii sunt nevoiti sa se adapteze la aceasta revolutie tehnologica si sa implementeze instrumente digitale care ii ajuta sa se conecteze cu acest utilizator mobil nou, informat, nerabdator si volatil. Traim intr-o piata extrem de competitiva, cu un public foarte exigent si doar prin inovarea in business te poti remarca de concurenta. 

Tehnologii utile in turism

Canale de servicii pentru clienti

Calatorul 4.0 este ultra-informat si foloseste diferite medii si instrumente pentru a afla care destinatie se potriveste cel mai bine cu ceea ce cauta. Companiile din sectorul turismului trebuie sa implementeze tehnologii precum un sistem eficient de servicii pentru clienti care sa raspunda la toate intrebarile pe care le are utilizatorul, sa ofere continut personalizat si sa ofere facilitati.

Pentru a face acest lucru, puteti recurge la utilizarea recenziilor in instrumente precum Google My Business si puteti instala un chatbot care este 24/7 pentru a raspunde la intrebarile utilizatorilor, cum ar fi

Aplicatii pentru mobil

Daca aveti o aplicatie mobila, ar trebui sa profitati la maximum de ea. Potrivit unui articol din Hosteltur, dintre acele companii care au o aplicatie mobila, 60% din rezervari se fac prin aceste dispozitive, iar acest procent este in crestere.

Astazi, utilizatorul foloseste telefonul mobil si aplicatiile pe parcursul tuturor etapelor calatoriei, deoarece ii faciliteaza organizarea calatoriei, interactionarea cu destinatia si impartasirea experientelor lor.

Unele dintre aplicatiile care pot avea mult potential in turism sunt:

  • Cautare de informatii
  • Gestionarea rezervelor
  • Ghiduri si ghiduri audio
  • Aplicatii pentru a va impartasi experientele
  • Recenzii si forumuri de calatorie.

Este important ca companiile sa ofere unul care sa raspunda unei nevoi si sa faca acest lucru cu o structura si o interfata bune pentru a face experienta utilizatorului cea mai buna posibila: usurinta in utilizare este esentiala atunci cand vine vorba de a castiga un utilizator.

Retele sociale

Una dintre cele mai puternice si mai usor de utilizat tehnologii turistice este social media.

Unul dintre modalitatile prin care puteti profita de retelele sociale este – in afara de a genera continut interesant – sa distribuiti postarile in care sunteti etichetat. O recomandare a unui utilizator de pe retelele sale de socializare poate functiona ca un „sfat digital” si poate incuraja pe multi dintre adeptii sai sa mearga la unitatea/cazarea in cauza. 

In mod similar, datorita posibilitatii pe care ti-o ofera de a-ti segmenta publicul, poti comunica cu publicul tinta intr-un mod mai personalizat si mai eficient, si sa lasi sa se creeze un dialog in care sa-si exprime si parerea si asteptarile. Este un castig-castig! 

Software turistic

Aceasta tehnologie este foarte utila in turism deoarece permite ca toate procesele unei afaceri din turism sa fie gestionate centralizat, automat si usor. De la rezervari, inventariere, managementul resurselor umane etc., eficientizarea proceselor si reducerea costurilor. La fel, aceste sisteme te sustin in obiectivul tau principal, care este de a imbunatati experienta pe care o au clientii tai cu brandul, de la rezervarea lor, prin sejurul lor, pana la gestionarea comentariilor pe care le pot lasa odata ce sunt deja.

Inteligenta artificiala si Big Data

Cu Big Data, cantitati mari de date pot fi stocate si analizate si pot fi create strategii personalizate pentru a imbunatati experienta calatorului. In mod similar, datorita Inteligentei Artificiale, multe sarcini pot fi automatizate fara a fi nevoie de nicio interactiune umana, facand procesele mai agile, precise si reducand costurile.

Datorita acestor tehnologii, afacerile lucreaza cu informatii mai fiabile, exista un management mai bun al feedback-ului, ajuta la prezicerea cererii si permite crearea de strategii care stimuleaza loialitatea si retentia.  

Deveniti o destinatie turistica inteligenta

Destinatiile inteligente sau DTI se bazeaza pe infrastructuri tehnologice care promoveaza dezvoltarea durabila a destinatiei turistice si faciliteaza interactiunea turistilor cu mediul inconjurator pentru a imbunatati experienta pe care o au.

Acest nou concept de turism permite vizitatorilor sa li se ofere o experienta mai personalizata, adaptata nevoilor si preferintelor lor, cu beneficii precum Wi-Fi gratuit, ghiduri video sau autoghizi.

Bariere tehnologice in turism

Unele dintre dificultatile intampinate la implementarea acestor solutii este gasirea de personal calificat care sa stie sa foloseasca aceste instrumente. Astazi, in sectorul turismului, se observa o anumita distanta intre pregatirea primita de profesionisti si nevoile pietei. In mod similar, uneori din cauza lipsei de buget sau de timp, exista companii care nu sunt in masura sa ofere formare echipelor lor actuale. 

O alta dintre marile frane este frica de schimbare, o rezistenta la schimbarea obiceiurilor de teama ca nu va exista nicio rentabilitate a investitiei, iar uneori se pare ca “mai bine rau cunoscut decat bine necunoscut” este o mantra pentru noi si ne opreste de la inovarea si a fi mai competitiva prin ramanerea intr-o zona „sigura”. 

Ce ne rezerva viitorul turismului?

Sectorul turismului vede din ce in ce mai mult beneficiile pe care noile tehnologii le aduc afacerii, iar investitiile in aceste instrumente digitale sunt in crestere. 

Intr-o piata in care turistul este 100% digital, daca vrei sa fii competitiv trebuie sa lasi pixul si hartia in trecut si sa implementezi instrumente care sa-ti permita sa comunici mai eficient cu ei, care sa te ajute sa eficientizezi procesele si sa-ti imbunatatesti experienta. 

In mod similar, aceasta nu este doar o responsabilitate a afacerilor, ci si a universitatilor si centrelor de formare, care trebuie sa predea cursuri despre instrumente digitale, astfel incat profesionistii din turism ai viitorului sa conduca aceasta tranzitie.