In era transformarii digitale, tehnologii precum gamification devin din ce in ce mai populare. Pe scurt, este vorba despre utilizarea tehnicilor de joc in procesele de afaceri pentru a stimula implicarea angajatilor.

Departamentele de resurse umane sunt unul dintre departamentele care poate profita la maximum de aceasta tehnologie, implementand-o in procesele de selectie sau ca metoda de motivare in cadrul echipelor. Descopera ce alte avantaje are sa folosesti gamification in resurse umane, in articolul urmator.

Cum se foloseste gamification in resursele umane?

Gamificarea aplicata resurselor umane urmareste aplicarea mecanicii de joc in relatiile dintre companie si angajati. Poate fi folosit in diferite scopuri precum motivarea, promovarea culturii companiei, schimbarea comportamentelor, printre alte avantaje pe care le vom dezvolta ulterior.

Pasi pentru implementarea gamification in resursele umane

Daca esti un profesionist in resurse umane si esti interesat sa aplici aceasta tehnologie in compania ta, iata cum sa implementezi gamification in resurse umane in 4 faze.

1. Proiectati o strategie

Incepeti prin a identifica scopul gamificarii. Te poti intreba: Cine vor fi jucatorii tai? Ce tipuri de comportament intentionati sa le motivati? Cum poate gamification sa-ti stimuleze cresterea personala? Ce procese de resurse umane ar trebui sa includa gamification? O strategie eficienta trebuie sa-i impinga continuu pe angajati sa-si imbunatateasca performanta si sa sustina invatarea si dezvoltarea pe termen lung.  

2. Scopul sa aiba multi castigatori

Gamification ar trebui sa hraneasca, nu sa erodeze angajamentul. Prin urmare, obiectivele fiecarui joc ar trebui sa fie provocatoare, dar fezabile din punct de vedere realist pentru angajatii obisnuiti. Profesionistii in resurse umane pot chiar invita angajatii din grupul lor tinta sa-si impartaseasca feedback-ul si perspectivele pentru a se asigura ca metodele de gamification stimuleaza cu adevarat motivatia.  

3. Impartiti scopul in obiective mici

Gamificarea ar trebui sa integreze micro-obiective culminand cu un obiectiv pe termen lung care sa incurajeze angajatii sa-si dezvolte treptat aptitudinile si nivelul de cunostinte . In plus, incorporarea reperelor specifice postului ii ajuta pe lideri sa determine eficacitatea obiectivelor si a sistemului general de gamification.

4. Efectuati o evaluare periodica

Profesionistii in resurse umane ar trebui sa evalueze frecvent metodele de gamification pentru a se asigura ca sunt aliniate cu obiectivele de afaceri. Controalele periodice permit RR. H H. ramaneti in fruntea programului de gamification, astfel incat sa puteti motiva continuu angajatii tinta. 

Avantajele gamificarii in HR

1. Motivatie, productivitate si loialitate

Cand un angajat se simte confortabil in compania in care lucreaza, nu isi cauta un alt loc de munca. Se concentreaza pe ceea ce are. De asemenea, daca a merge la serviciu nu inseamna a petrece ore intregi facand ceva plictisitor, esti mai productiv. 

Atunci cand gamification este folosita in HR cu angajatii companiei, ajuta la motivarea, imbunatatirea productivitatii si pastrarea acestor angajati. Jocurile ne fac competitivi, ne fac sa vrem mereu sa castigam. Si daca se aplica obiective, premii etc., toata lumea va dori sa le atinga. Daca este recunoscut si acest efort, precum si angajamentul lor, ii ajuti sa se simta parte din companie si sa ajunga sa o simta ca pe o afacere proprie pe care trebuie sa o desfasoare cu munca lor. 

2. Comunicare si feedback

De multe ori, muncitorii tind sa nu vorbeasca. Fiecare isi face treaba si isi face treaba, dar prin gamification in HR se poate obtine o comunicare mai mare, sa existe mai mult feedback din partea angajatilor si ca toti lucreaza impreuna, ajutandu-se reciproc si chiar sugerand si contribuind noi. ideile superiorilor lor. 

3. O echipa de lucru bine asortata

Legat de cele de mai sus, gamification in HR prin jocuri si dinamica ii poate determina pe membrii echipei sa creeze relatii de lucru pozitive si, prin urmare, sa consolideze coeziunea de grup. 

Exemple de companii care au folosit gamification in HR

Daca va intrebati daca companiile pentru care puteti alege sa lucreze pentru ele ar folosi aceasta tehnica; Sau daca esti o companie si te gandesti sa aplici gamification in HR, cunoasterea altor exemple de companii poate ajuta foarte mult atunci cand vine vorba de a sti daca utilizarea gamification este fezabila. 

Prin urmare, va vom oferi cateva exemple de companii diferite care folosesc gamification in HR cu rezultate foarte bune. Acestea sunt: 

Google

Google este o companie de referinta in intreaga lume. Modul in care este infiintata compania (si exista imagini ale locului de munca care se confrunta cu ideea pe care oamenii o au despre o companie) le face inovatoare, creative si diferite. Dar nu va inselati, sunt foarte pretentiosi. 

Pentru Google, munca este la fel de importanta ca si distractia. Din acest motiv, se spune ca ei dedica 80% din zi muncii. Dar restul de 20% este concentrat pe creativitate si jocuri. 

Dominos Pizza

Cu siguranta o cunosti si poate chiar ai mancat unele dintre pizza sau alte produse ale ei. Ceea ce poate nu stii este ca, ca metoda de selectie, au creat un joc online in care iti permiteau sa ai diverse ingrediente si, daca doreai sa te inscrii la oferta, trebuia sa creezi o pizza cu acele ingrediente. Presupunem ca cei mai creativi (si ca era o pizza comestibila) au fost cei selectati. 

Correos

La Correos, munca poate fi grea si repetitiva. Poate de aceea au folosit gamification in HR pentru a -i recompensa pe cei mai buni lucratori si, de altfel, pentru a-i motiva pe toti. Ce au facut? Ei bine, si-au cerut lucratorilor sa revizuiasca peste 160.000 de pagini web pentru a gasi erori de tipar. Fiecare eroare era echivalenta cu un punct in asa fel incat muncitorii sa obtina puncte si, cei care aveau cele mai multe, sa primeasca un premiu. 

Insigne de antrenament

In acest caz, nu ne concentram pe o singura companie in sine, ci pe mai multe. Este axat pe companii de formare online unde, ceea ce se incearca este implicarea acestor studenti pentru a continua sa avanseze. De fapt, este ceva pe care Google il aplica in cursurile sale online (vorbim despre Google Activate). Dar exista mai multe companii de formare care il implementeaza. 

Este vorba despre a da o insigna de fiecare data cand termini o materie a cursului la care esti inscris. In acest fel, persoana este incurajata sa continue studiile pentru a obtine mai multe medalii si, in final, sa obtina un premiu, care ar fi gradul sau.  

Viitorul gamificarii in resursele umane

Potrivit unui studiu publicat in Deloitte despre gamification in companii, aceasta tehnica va continua sa creasca pana la punctul in care, in urmatorii ani, gamification in HR va avea o implementare de 50% in toate companiile. 

Desigur, aceasta tehnica va fi adaptata in functie de firma care este. Dar usurinta cu care se poate transforma, precum si avantajele, beneficiile si rezultatele obtinute, o vor face una dintre cele mai utilizate tehnici de la primul contact cu candidatii, pana la zi de zi cu lucratorul companiei. Alaturi de aceasta, sansele de a gasi noi talente concentrate pe prezent si viitor sunt foarte mari.