Antreprenorii romani au inceput sa inteleaga tot mai mult valoarea pe care o aduc serviciile seo pentru profitabilitatea unui business. Cu toate acestea, tendinta se manifesta doar in randul afacerilor prospere sau competitive, care aleg sa spuna un cuvant cu greutate in online –  cel mai adesea vorbim de magazine virtuale mari.

Din pacate firmele mici nu indraznesc sa se orienteze spre servicii seo. De ce se intampla acest lucru? Si ce ar putea sa-i determine pe acesti intreprinzatori la inceput de drum sa-si schimbe opinia despre ce inseamna servicii seo? Ar putea ei sa beneficieze de servicii seo in directia cresterii profiturilor? Vom raspunde in detaliu la aceste intrebari in continuare.

Vom porni de la urmatorul fapt. Realitatea si studiile realizate arata ca Google inregistreaza lunar peste 100 de miliarde de interogari de cautare, iar peste 50% dintre acestea provin din surse mobile – cel mai probabil persoane care cauta produse si servicii LOCALE. Exact!

Multi din acesti utilizatori nu cauta comercianti giganti pe internet, ci entitati locale, aproape fizic de ei. Potrivit rapoartelor Google, jumatate din utilizatorii care cauta produse si servicii pe telefoanele mobile, ajung sa viziteze un magazin clasic chiar in aceeasi zi. Iata deci o rentabilitate de investitii incredibila si la indemana pentru orice afacere.

SEO local este in prezent una din cele mai aprige tendinte din marketing pentru ca minimizeaza diferenta dintre afacerile mari si cele mici. Primul pas este sa clarificam motivele pentru care afacerile mici evita investiile in servicii seo.

Teama si reticenta de a concura cu firme existente ce folosesc deja servicii seo

Acesta este primul motiv pe care il invoca deseori firmele romanesti mici de a se mentine la distanta de seo. Proprietarii afacerilor mici sunt reticenti in a cheltui bani si a concura cu firmele care exista deja pe piata de cativa ani. Pur si simplu ei nu-si pot imagina cum ar putea sa-si depaseasca acesti concurenti si sa se plaseze in fata lor in rezultatele listate in motoarele de cautare. De ce s-ar chinui sa faca acest lucru?

Iata de ce. Tocmai am spus mai sus ca SEO local functioneaza ca un egalizator. Daca o firma mica locala isi schimba strategia de investitii si se concentreaza la nivel local, ea poate ajunge sa aiba foarte mare succes.

IMM-urile romanesti aflate in faza de start-up ar trebui sa urmareasca sa-si consolideze pozitia in cautarile hiper-locale, activand pe retelele de socializare, imbunatatind continutul site-ului si optimizand alte elemente ce tin de seo local.

Nu e niciodata prea tarziu pentru o firma mica sa capitalizeze cautarile SEO locale. Pur si simplu nu conteaza impotriva cui ajunge ea sa concureze.

Evitarea firmelor ce ofera servicii SEO din considerente financiare

Asa cum se intampla cu majoritatea serviciilor personalizate la cerere, profesionistii din zona SEO nu lucreaza ieftin.

Da, investitiile in servicii seo pot fi extrem de descurajante pentru un proprietar al unei afaceri mici, pentru ca nimeni nu-i garanteaza ca va obtine rezultate tangibile. Expertii seo nu folosesc o bagheta fermecata pentru a imbunatati listarea in motoarele de cautare, dar sunt pregatiti sa aplice strategii ce pot oferi rezultate vizibile. O agentie de servicii seo poate construi un site, astfel incat sa fie cat mai prietenos pentru vizitatori si atractiv pentru motoarele de cautare. Poate crea continut de calitate si poate dezvolta o buna strategie de construire a backlinkurilor. In final, se vor vedea rezultatele  si cel mai probabil firma va creste in clasamentele de cautare Google.

Daca o firma mica nu-si permite sa investeasca in servicii seo la inceput, poate alege sa lucreze pe proiect sau pe termen scurt. Este mai bine sa faci ceva sa-ti imbunatatesti strategia seo decat sa nu faci nimic.

Firma locala mica nu stie de unde sa inceapa

Poate ca sunt firme romanesti mici ce ar dori sa-si optimizeze site-ul, dar nu stiu ce trebuie sa faca. Acest lucru este foarte des intalnit. Nu exista o reteta magica de surclasare instanta a concurentilor si majoritatea campaniilor seo necesita timp pentru atingerea rezultatelor dorite.

Primul pas este evident. Aceste firme trebuie sa se concentreze pe site, sa se asigure ca acesta functioneaza atat pe desktop, cat si pe dispozitive mobile, pe diferite browsere web. Pasul 2: continutul. Fiecare pagina din site trebuie sa aiba continut unic, tematic, axat pe cuvintele cheie relevante pentru domeniul sau de activitate. Postarile valoroase de pe blog sunt importante.

De aici incolo este nevoie intr-adevar de experienta si know-how-ul unui profesionist care ofera servicii seo. Daca vor sa aiba succes, firmele romanesti mici trebuie sa adere la noile tactici seo pentru imbunatatirea vizibilitatii online, chiar si la nivel zonal.