Interviu la Pravalia de acasa

De ceva timp incoace ati observat ca StiriDeBine are un skin dedicat proiectului Pravalia de acasa. Cu siguranta v-ati intrebat de ce am ales sa sustinem acest proiect de comert online, de ce l-am considerat “de bine”.

Pentru a afla cate ceva despre ei, cine sunt, cu ce se ocupa si de ce, am stat de vorba cu Natca Vaszilcsin, project manager la Pravalia de acasa. Iata sumarul discutiei noastre:

1. Site-ul promoveaza produse romanesti, cat % dintre produsele prezente pe site sunt romanesti de fapt? 

Asa este, magazinul se concentreaza pe produse romanesti atent selectate, fie ca este vorba de branduri binecunoscute, precum Eugenia sau Gerovital, fie ca ne referim la produsele unor mici producatori locali. In magazin gasesti chiar si produse unicat, realizate de catre mesteri populari sau diversi artisti. Peste 90% din totalul produselor sunt romanesti, restul fiind produse indragite de romanii plecati, produse nostalgice.

2. De unde ideea unui astfel de site si care sunt in viziunea fondatorilor sai avantajele lui? 

Conceptul magazinului a prins contur plecand de la o experienta traita de Ovidiu Sandor, initiatorul proiectului. In perioada pe care a petrecut-o in Suedia nu ii era deloc usor sa gaseasca produse autentice, atunci cand voia sa se mandreasca, in grupul de prieteni cu produse romanesti de calitate, sau cand, pur si simplu, il lua dorul de acasa.

Legat de avantajele magazinului, credem ca cele mai importante sunt, in primul rand, calitatea si varietatea produselor. Si aici ma refer la arta populara, filme, la produse cosmetice, jocuri pentru copii, dar si alimente traditionale precum dulceturi, zacusca, muraturi si multe altele. Un alt plus major este ca primesti pachetul cu bunatati oriunde te-ai afla, intrucat livram oriunde in lume. Nu in ultimul rand, confortul de a-ti alege produsele preferate, din fotoliul de acasa, fara a mai pune pe drumuri rude sau prieteni pentru a trimite pachete, este un mare atu.

3. Am observat o sectiune de feedback, iar la capitolul intrebari – “Ce fac daca vreau un produs care nu e pe site?”. S-au facut astfel de solicitari? S-au introdus produse la cererea clientilor ori s-au trimis lucruri care “nu erau pe meniu”? 

Da, sigur. Am primit astfel de solicitari prin formularul de feedback, prin email si chiar prin pagina de facebook a magazinului. Am luat in considerare toate sugestiile si am tinut cont de criteriile de selectie a produselor. Astfel, o buna parte dintre propuneri s-au materializat in produse noi, aduse in magazin.  Siropul de brad, pufuletii si o carte de lucru manual, sunt doar cateva exemple de acest fel. Renegocierea tarifelor de transport este un alt exemplu.

4. “Livram oriunde in lume” se vrea a fi o modalitate de a aduce romanilor din strainatate produse ‘de acasa’, ori una de a promova produsele romanesti celor straini, in speranta ca le vor incerca? Aveti o solutie eficienta ca timp si pret pentru livrarile in strainatate? Ne puteti oferi detalii?

“Livram oriunde in lume” este angajamentul pe care l-am asumat chiar de la inceput, odata cu rafinarea conceptului de magazin. Logistic, livrarea in strainatate este un proces complex, cu multe bariere administrative, dar ne motiveaza satisfactia de a aduce fiecarui roman, oriunde s-ar afla, produsele romanesti dragi, de acasa.

Totodata, livrand in toata lumea, promovam produsele romanesti, facem ca ele sa poata fi “gustate” de strainii de pretutindeni. Chiar acum cateva zile, ne-a scris o romanca, stabilita in Franta. A comandat din nou zacusca, fiindca stocul anterior a fost epuizat de catre prietenii ei francezi. Ne multumea pentru ca are astfel ocazia de a le arata francezilor o altfel de Romanie, pe care ei nu o cunosc.

Ca si solutii concrete pentru transport, in acest moment, avem parteneriate cu cinci transportatori dintre care patru – TNT, DPD, Atlassib, Posta Romana – sunt pentru transport international. De exemplu, un pachet de 10kg poate ajunge in Anglia intr-un interval de una pana la sapte zile lucratoare prin DPD, costul fiind 50 EUR. Am negociat deja tarife mai avantajoase cu TNT si Atalassib. Urmeaza sa facem in continuare eforturi pentru a pune la dispozitie alternative de transport cat mai atractive.

5. Pana acum, care au fost categoriile de produse si produsele cele mai vandute?

In cele trei saptamani de la lansarea magazinului, categoriile de produse care au avut cea mai mare trecere au fost: alimentele traditionale, muzica, cartile si produsele artizanale.  Pateul, zacusca, eugeniile, dar si CD-urile cu colinde sau cele de jazz ale lui Johnny Raducanu sunt produsele cumparate cel mai des.

Tot la mare cautare in magazin, conform datelor de trafic, sunt produsele specifice sarbatorilor de iarna, avem de la cozonaci cu nuca sau rahat la globuri pictate manual si alte decoratiuni de Craciun. Produsele dulci sau sarate de rontait si muraturile sunt, de asemenea, cautate.

Voi, ce intrebari aveti pentru cei de la Pravalia de acasa?