Meditatia poate scoate stresul din zi si aduce liniste interioara. Vedeti cat de usor puteti invata sa practicati meditatia atunci cand aveti nevoie cel mai mult.

Daca stresul te determina sa fii anxios, incordat si ingrijorat, ia in considerare practicarea meditatiei. Petrecand chiar si cateva minute meditand va poate restabili linistea si pacea interioara.

Oricine poate medita. Este simplu si ieftin si nu necesita echipament special.

Si puteti practica meditatia oriunde v-ati afla – fie ca faceti o plimbare, cu autobuzul, cand asteptati la cabinetul medicului, sau chiar in mijlocul unei intalniri de afaceri dificile.

Pentru a intelege meditatia

Meditatia este practicata de mii de ani. Initial, scopul meditatiei a fost de a ajuta la aprofundarea intelegerii fortelor sacre si mistice in viata. Astazi, meditatia este frecvent utilizata pentru relaxare si reducerea stresului.

Este considerat un tip de medicament complementar pentru minte si corp. Meditatia poate produce o stare de relaxare profunda si o minte calma.

In timpul meditatiei, va concentrati atentia si eliminati fluxul de ganduri confuze care va pot umple mintea si va vor provoca stres. Acest proces poate duce la o bunastare fizica si emotionala sporita.

Beneficiile meditatiei

Meditatia va poate oferi un sentiment de calm, pace si echilibru care va pot beneficia de bunastarea emotionala, precum si de sanatatea dvs. generala.

Si aceste beneficii nu se termina cand se incheie sesiunea de meditatie. Meditatia va poate ajuta sa va faceti zilele mai calme si sa controlati simptomele anumitor boli.

Meditatie si bunastare emotionala

Cand meditati, puteti sterge cantitatea coplesitoare de informatii care se formeaza in fiecare zi, care contribuie la stresul dvs.

Beneficiile meditatiei pot include:

O noua perspectiva asupra situatiilor stresante
Moduri de a face fata stresului
Cresterea constientizarii de sine
Concentreaza-te pe prezent
Reduceti emotiile negative
Cresteti imaginatia si creativitatea
Rabdare si toleranta sporita
Meditatie si boala
Meditatia poate fi de asemenea utila daca aveti o boala, in special una care este agravata de stres.

Desi un corp in crestere de studii stiintifice sustine beneficiile asupra meditatiei, unii cercetatori nu cred ca este inca posibil sa tragem concluzii despre aceste beneficii.

Avand in vedere acest lucru, unele studii sugereaza ca meditatia poate ajuta anumite persoane sa controleze simptomele unor tulburari precum:

Anxietate
Astm
Cancer
Durere cronica
depresiune
Boli de inima
Tensiune arteriala crescuta
Sindromul colonului iritabil
Probleme cu somnul
Dureri de cap de tensiune

Asigurati-va ca consultati avantajele si dezavantajele meditatiei cu medicul dumneavoastra daca aveti oricare dintre aceste tulburari sau alte probleme de sanatate. In unele cazuri, meditatia poate inrautati simptomele asociate cu anumite tulburari fizice si mentale.

Meditatia nu inlocuieste tratamentele medicale traditionale. Dar poate fi util in plus fata de celalalt tratament.

Tipuri de meditatie

Meditatia este un termen general pentru multe moduri de stare relaxata. Exista multe tipuri de meditatie si tehnici de relaxare care au componente ale meditatiei. Toate impartasesc acelasi obiectiv de a atinge pacea interioara.

Modalitatile de a medita pot include:

Meditatie ghidata. Uneori numite imagini ghidate sau vizualizare, cu aceasta metoda de meditatie formati imagini mentale cu locuri sau situatii care va relaxeaza.

Puteti incerca sa utilizati cat mai multe simturi, cum ar fi mirosuri, imagini vizuale, sunete si texturi. Poate ca un ghid sau un profesor va va ghida in acest proces.

Meditatia Mantra. In acest tip de meditatie, repetati in tacere un cuvant sau o expresie calmanta, pentru a evita distragerea gandurilor.

Meditatia Mindfulness. Acest tip de meditatie se bazeaza pe constientizare sau avand o perceptie si o acceptare accentuata a vietii in prezent.

In acest tip de meditatie, va extindeti perceptia. Te concentrezi asupra a ceea ce simti in timpul meditatiei, cum ar fi fluxul respiratiei tale. Iti poti observa gandurile si emotiile, dar le lasi sa treaca fara judecata.

Qi gong (CHEE-gong). Aceasta practica combina, in general, meditatia, relaxarea, miscarea fizica si exercitiile de respiratie pentru a restabili si mentine echilibrul. Qi gong face parte din medicina traditionala chineza.

Tai Chi. Aceasta este o forma blanda de arte martiale chineze. In Tai Chi faci o serie de pozitii sau miscari in ritmul tau si intr-un mod lent si gratios in timp ce exersezi respiratia profunda.

Meditatie transcendentala ®. Meditatia transcendentala este o tehnica simpla si naturala. In meditatia transcendentala, repetati in tacere intr-un mod specific o mantra care va este data personal, cum ar fi un cuvant, un sunet sau o fraza.

Aceasta forma de meditatie poate permite corpului tau sa intre intr-o stare de odihna si relaxare profunda si sa permita mintii tale sa obtina o stare de pace interioara, fara a fi nevoie sa folosesti concentrare sau efort.

Yoga. Realizati o serie de posturi si exercitii de respiratie controlata pentru a promova un corp mai flexibil si o minte calma. Prin realizarea de pozitii care necesita echilibru si concentrare, sunteti incurajat sa va concentrati mai putin pe ziua dvs. ocupata si mai mult pe moment.

Elemente de meditatie

Diferitele tipuri de meditatie pot include diferite elemente care va vor ajuta sa meditati. Acestea pot varia in functie de cine va ghideaza sau de cine preda cursul. Unele dintre cele mai comune elemente in meditatie includ:

Concentrati atentia. Concentrarea atentiei este in general unul dintre cele mai importante elemente ale meditatiei.

Este ceea ce va ajuta sa va eliberati mintea de numeroasele distrageri care provoaca stres si ingrijorare. Va puteti concentra atentia asupra unor lucruri precum un obiect specific, o imagine, o mantra sau chiar respiratia.

Respiratie relaxata. Aceasta tehnica implica respiratie profunda, chiar si folosind muschiul diafragmei pentru extinderea plamanilor. Scopul este sa incetiniti respiratia, sa primiti mai mult oxigen si sa reduceti utilizarea muschilor din umeri, gat si pieptul superior atunci cand respirati, pentru a respira mai eficient.

Un loc pasnic. Daca sunteti incepatori, practicarea meditatiei va fi mai usoara daca va aflati intr-un loc linistit, cu putine distrageri, inclusiv fara televizor, radio sau telefon mobil.

Cu mai multa experienta in meditatie, este posibil sa puteti medita oriunde, mai ales in situatii de stres ridicat, atunci cand veti beneficia cel mai mult de meditatie, cum ar fi intr-un blocaj de trafic, intr-o intalnire de lucru stresanta sau de asteptare pe o lunga linie la Supermarket.

O pozitie confortabila. Puteti practica meditatia stand, culcat, mers pe jos, in alte pozitii sau in timpul activitatilor. Incercati doar sa fiti confortabil, astfel incat sa puteti beneficia la maxim de meditatie. Incercati sa mentineti o postura buna in timpul meditatiei.
Atitudine deschisa. Permiteti gandurilor sa va treaca prin minte fara judecata.

Modalitati zilnice de a practica meditatia

Nu lasa ideea de a medita „corect” la stresul tau. Daca doriti, puteti participa la centre speciale de meditatie sau la clase de grup conduse de instructori instruiti. Dar puteti exersa si meditatia cu usurinta si singuri.

Puteti face meditatia dvs. atat de formala sau informala pe cat doriti, in functie de stilul dvs. de viata si de situatia personala. Unii oameni fac meditatia o parte din rutina lor zilnica. De exemplu, este posibil sa incepeti si sa va incheiati ziua cu o ora de meditatie. Dar tot ce ai nevoie este de cateva minute de calitate pentru meditatie.

Iata cateva modalitati prin care poti medita singur, in orice moment:

Respirati adanc. Aceasta tehnica este buna pentru incepatori, deoarece respiratia este o functie naturala.

Concentreaza-ti toata atentia asupra respiratiei. Concentreaza-te asupra a ceea ce simti si a ceea ce auzi in timp ce respiri si intri prin nas. Respirati profund si incet. Cand atentia ta rataceste, reorienteaza usor asupra respiratiei.

Faceti o scanare a corpului. Cand utilizati aceasta tehnica, concentrati-va atentia asupra diferitelor parti ale corpului. Tineti cont de diversele senzatii din corpul dvs., fie ca este vorba de durere, tensiune, caldura sau relaxare.

Combinati scanarea corpului cu exercitii de respiratie si imaginati-va inhalarea si expirarea caldurii sau relaxarii catre si din partile corpului.

Repetati o mantra. Iti poti crea propria mantra, indiferent daca este religioasa sau nu. Cateva exemple de mantre religioase includ rugaciunea lui Isus in traditia crestina, numele sfant al lui Dumnezeu in iudaism sau mantra om din hinduism, budism si alte religii din Orient.

Plimbati-va si meditati. Combinarea unei plimbari cu meditatia este un mod eficient si sanatos de relaxare. Puteti utiliza aceasta tehnica oriunde va plimbati, cum ar fi intr-o padure linistita, pe un trotuar din oras sau la mall.

Cand utilizati aceasta metoda, incetiniti mersul, astfel incat sa va puteti concentra pe fiecare miscare a picioarelor sau a picioarelor. Nu va concentrati asupra unei destinatii specifice. Concentrati-va pe picioare sau picioare, repetand verbe de actiune in mintea dvs., cum ar fi „ridicati”, „miscati” si „coborati” in timp ce ridicati piciorul, miscati piciorul inainte si coborati piciorul la pamant.

Rugati – va. Rugaciunea este cel mai comun si mai practicat exemplu de meditatie. Exista rugaciuni orale si scrise in majoritatea traditiilor de credinta.

Va puteti ruga in propriile cuvinte sau puteti citi propozitii scrise de altii. De exemplu, accesati sectiunea de auto-ajutor a librariei dvs. locale. Vorbeste cu rabinul, preotul, pastorul sau alt lider spiritual despre posibilele resurse.

Cititi si reflectati. Multi oameni spun ca beneficiaza de citirea poeziilor sau a textelor sacre si apoi iau un moment pentru a reflecta in tacere sensul lor.

De asemenea, puteti asculta muzica sacra, cuvinte inregistrate sau orice muzica care va relaxeaza si va inspira. Ai putea sa-ti scrii reflectiile intr-un jurnal si sa le discute cu un prieten sau un lider spiritual.

Concentreaza-ti dragostea si recunostinta. In acest tip de meditatie, iti concentrezi atentia pe o imagine sacra sau o fiinta sacra, combinand sentimente de iubire, compasiune si recunostinta in gandirea ta. Puteti, de asemenea, sa inchideti ochii si sa va folositi imaginatia, sau sa priviti reprezentari ale imaginii.

Cum sa-ti imbunatatesti abilitatea de a medita

Nu judecati capacitatea dvs. de a medita, deoarece acest lucru va poate creste stresul. Meditatia are practica.

Amintiti-va, de exemplu, ca este obisnuit ca mintea voastra sa rataceasca in timp ce meditati, indiferent cat timp ati practicat meditatia. Daca meditati pentru a calma mintea si atentia va rataceste, reveniti incet la obiectul, senzatia sau miscarea pe care va concentrati.

Experimentati si veti afla, probabil, care tipuri de meditatie sunt cele mai potrivite pentru dvs. si ce va place. Adaptati meditatia la ceea ce aveti nevoie la momentul respectiv. Nu uitati, nu exista un mod corect sau gresit de a medita. Ceea ce conteaza este faptul ca meditatia te ajuta sa reduci stresul si sa te simti mai bine in general.