Nu mai putin de 13 companii de la noi din tara au rulat, in 2012, afaceri ce au depasit un miliard de euro. E drept ca aceste firme sunt filiale ale unor multinationale prezente si in Romania, dar volumul financiar ne arata rolul important pe care sucursalele respective il joaca in business-ul grupului din care fac parte.Analizand Top100 companii, realizat de FinMedia, pe baza datelor obtinute de la Ministerul Finantelor pana la 15 septembrie 2013, putem observa ca economia autohtona se sprijina pe umerii unor branduri bine pozitionate, care in ciuda crizei economice au reusit sa evolueze si sa creasca an de an.

Cea mai importanta firma din Romania, dupa rulajul financiar anual, ramane OMV Petrom Bucuresti, care anul trecut a avut afaceri de 4,3 miliarde de euro. De la preluarea sa de catre investitorul austriac, Petrom s-a transformat intr-o locomotiva pentru OMV. Spre deosebire de afacerile dezvoltate de grupul austriac in alte zone din Europa, business-ul din Romania este in continua crestere contribuind din plin la dezvoltarea companiei.

Datelor publicate, in noiembrie 2013, de Petrom arata ca rezultatele companiei sunt in urcare si in acest an. Firma a incheiat primele noua luni ale acestui an cu un profit net de 3,666 miliarde lei, mai mare cu 27% fata de cel obtinut in perioada similara a anului trecut, cand a fost 2,892 miliarde lei. Profitul inainte de taxe si impozite (EBIT) s-a ridicat la 4,556 miliarde lei, fiind mai mare cu 14% comparativ cu cel raportat la finele lunii septembrie 2012, de 3,989 miliarde lei. In perioada mentionata, vanzarile grupului (excluzand accizele la produse petroliere) au totalizat 18,150 miliarde lei, fiind in scadere cu 5 procente fata de cele din perioada ianuarie-septembrie 2012, care s-au cifrat la 19,185 miliarde lei. Investitiile efectuate de OMV Petrom au scazut cu 1%, in primele noua luni din 2013 acestea insumand 3,487 miliarde lei.

Si pentru trimestrul trei din acest an, grupul Petrom a raportat un profit net de 1,27 miliarde lei, in crestere cu 47% fata de trimestrul trei al anului trecut (864 milioane lei), dar si fata de trimestrul doi din 2013, cand a totalizat 1,061 miliarde lei. In perioada mentionata, vanzarile au scazut cu 6%, de la 6,98 miliarde lei in trimestrul trei din 2012, la 6,574 miliarde lei in perioada similara din acest an, iar EBIT s-a majorat cu 23% in trimestrul trei din acest an pana la 1,58 miliarde lei.

Locul 2 in topul performantelor este ocupat de o alta companie a grupului Petrom. Este vorba despre OMV Marketing (fostul OMV Romania), care a obtinut o cifra de afaceri de 3,3 miliarde de euro in 2012.