Cum sa practici mindfulness, simplu si usor … un ghid complet. Iti va arata tot ce trebuie sa stii despre beneficiile mindfulness, cum sa exersezi mindfulness si cum sa faci din mindfulness o parte din stilul tau de viata.

Te-ai simtit vreodata stresat, nelinistit sau coplesit de viata?

Traim intr-o lume ocupata. Cu e-mailuri si mesaje care zboara pe tot parcursul in timp ce pasesti jucariile copiilor tai si incearca sa hranesti cainele in timp ce mancarea de pe masa devine rece, probabil te simti stresat zilnic.

Din fericire, exista un obicei simplu pe care il puteti folosi pentru a va calma in mod natural si a aprecia viata un pic mai mult.

Se numeste mindfulness.

Mindfulness este practica de a va concentra in mod intentionat toata atentia asupra momentului actual si de a o accepta fara judecata. Acesta este un loc minunat pentru a incepe daca cautati elementul cheie in fericire.

Realizata corect, atentia va va permite sa va reduceti stresul si anxietatea, sa minimizati timpul pe care il petreceti simtindu-va coplesit si va vor ajuta sa apreciati fiecare moment mic asa cum se intampla. Intr-o lume de haos, atentia ar putea fi doar trucul de care trebuie sa inveti pentru a putea face fata nebuniei.

10 Beneficii ale Mindfulness

In primul rand, vom acoperi beneficiile atentiei, in special, cum poate avea un impact pozitiv atat asupra starii tale de sanatate mentala, cat si fizica.

1. Mindfulness reduce ruminatia

Unul dintre cele mai frecvente simptome care vine impreuna cu anxietatea este ruminatia. Dupa ce vei incepe sa-ti faci griji pentru ceva, creierul tau va tine bine acest lucru si va face dificil sa le dai drumul. Este usor sa intrati intr-o bucla de gandire in care continuati sa redati fiecare rezultat rau imaginabil. Stim cu totii ca acest lucru nu este util, deoarece ingrijorarea pentru ceva nu impiedica sa se intample. Un studiu a aratat, de fapt, ca persoanele care au fost noi in minte si au inceput sa-l practice in timpul unei retrageri au putut sa arate mai putine semne de ruminatie si anxietate decat grupul de control.

2. Mindfulness atenueaza stresul.

Deoarece oamenii se confrunta cu o presiune din ce in ce mai mare in aceste zile datorita naturii complexe a societatii noastre, ei sunt adesea plini de mult stres. Aceasta contribuie la o mare varietate de alte probleme de sanatate. Mindfulness poate reduce stresul actionand ca o masura preventiva si poate ajuta oamenii sa treaca prin momente dificile.

3. Mindfulness imbunatateste memoria, concentrarea si performanta.

Acordarea atentiei si concentrarea pe sarcina la indemana poate fi una dintre cele mai importante abilitati cognitive pe care oamenii le au. Mindfulness este una dintre foarte putine metode care functioneaza ca un antidot pentru ratacirea mintii si efectele negative pe care pierderea concentratiei le poate avea asupra ta. De fapt, cercetarile efectuate asupra studentilor au aratat ca exista o legatura intre atentie si acordarea atentiei atat in ​​sala de clasa, cat si in afara acesteia. Studiile au aratat ca meditarea in mod regulat provoaca ingrosarea cortexului cerebral (care este responsabil pentru memorie, concentrare si invatare).

4. Mindfulness ajuta la reactivitatea emotionala.

Dintre toate motivele pe care oamenii le au de obicei pentru invatarea meditatiei, a fi mai putin reactiv din punct de vedere emotional este de obicei mare pe lista. Sa fii constient sau „Zen” echivaleaza cu rularea cu pumnii in viata si a nu fi reactiv la lucrurile care iti pot veni in cale. Si cu siguranta exista ceva in acest sens . Meditatia Mindfulness le-a permis participantilor la studiu sa-si distanteze emotiile de imaginile suparatoare si sa se concentreze mai mult pe o sarcina cognitiva, in comparatie cu un grup de control.

5. Mindfulness promoveaza flexibilitatea cognitiva.

Un studiu sugereaza ca nu numai ca atentia ii va ajuta pe oameni sa devina mai putin reactivi, ci poate oferi oamenilor mai multa flexibilitate cognitiva. Oamenii care practica mindfulness par sa poata exersa, de asemenea, auto-observarea, ceea ce dezactiveaza automat caile create in creier de la invatarea anterioara si permite ca informatiile care se intampla in momentul prezent sa fie intelese intr-un mod nou. De asemenea, meditatia activeaza partea creierului care este asociata cu raspunsuri adaptive la stres, ceea ce corespunde unei recuperari mai rapide la un tren de baza al gandirii dupa ce a fost afectat negativ.

6. Mindfulness creeaza relatii mai fericite.

Cercetatorii nu sunt inca siguri ca acest lucru functioneaza, dar studiile creierului emergente au aratat ca persoanele care se angajeaza in mindfulness in mod regulat arata atat schimbari structurale cat si functionale in regiunile creierului care sunt legate de empatie, compasiune si bunatate. Un alt beneficiu al atentiei este in efectele sale asupra amigdalei, care este centrul de procesare emotionala a creierului. Mindfulness este legat atat de reducerea volumului amigdalei, cat si de conectarea acesteia la cortexul prefrontal. Acest lucru sugereaza ca atentia ar putea sustine reglarea emotiilor si scaderea reactivitatii, care sunt doua instrumente importante pentru crearea si mentinerea relatiilor.

7. Mindfulness reduce anxietatea.

Cercetarile au descoperit ca atentia este deosebit de utila in reducerea anxietatii. Practicarea atentiei ajuta in mod regulat sa va redirectionati creierul, astfel incat sa va puteti reface atentia. In loc sa urmariti un gand negativ si ingrijorator pe o cale a tuturor rezultatelor posibile, puteti invata sa va recunoasteti gandurile pentru ceea ce sunt si sa le lasati sa plece.

8. Mindfulness imbunatateste somnul.

Raspunsul de relaxare pe care corpul tau il are la meditatia mindfulness este chiar opusul raspunsului la stres. Acest raspuns de relaxare functioneaza pentru a usura multe probleme de sanatate legate de stres, cum ar fi durerea, depresia si tensiunea arteriala ridicata. Tulburarile de somn sunt adesea legate de aceste afectiuni. Un studiu efectuat asupra adultilor mai in varsta confirma faptul ca meditatia mindfulness poate ajuta la un somn bun. Conform acestui studiu, meditatia mindfulness poate „creste raspunsul de relaxare prin functia sa de crestere a factorilor atentionali care ofera control asupra sistemului nervos autonom”.

9. Mindfulness promoveaza sanatatea mentala.

Cercetatorii au descoperit ca IBMT (antrenament integrator-minte corporala) incepe schimbari structurale pozitive in creier, care ar putea ajuta la protejarea impotriva bolilor mintale. Practica acestei tehnici ajuta la cresterea eficientei intr-o parte a creierului care ajuta oamenii sa regleze comportamentul.

10. Mindfulness asigura ameliorarea durerii.

Aproximativ 100 de milioane de americani sufera de durere cronica in fiecare zi, dar 40% pana la 70% dintre acesti oameni nu primesc tratament medical adecvat. Multe studii au aratat ca meditatia mindfulness poate reduce durerea fara a fi nevoie sa foloseasca sisteme endogene de opioide despre care se crede, de obicei, ca reduce durerea in timpul tehnicilor bazate pe cognitive, cum ar fi mindfulness. Sistemul opioid auto-produs a fost de obicei considerat ca fiind partea centrala a creierului pentru ameliorarea durerii fara utilizarea de droguri. Acest sistem auto-produce trei opioide, inclusiv beta-endorfina, met-si Leu-encefaline si dinorfinele. Toate acestea lucreaza impreuna pentru a reduce durerea prin exersarea atentiei.