Este una dintre cele mai solicitate si mai apreciate cifre din cadrul joburilor digitale. In cadrul departamentelor de marketing si comunicare sunt concentrati majoritatea profesionistilor specializati in aceste domenii, a caror existenta nu ar avea niciun sens fara figura Managerului de Marketing Digital. 

Ce este un manager de marketing digital

Managerul de marketing digital sau Managerul de marketing digital este persoana responsabila cu dezvoltarea si supravegherea strategiilor de marketing online pentru companii, de la companii emergente mici la companii mari.

Ei sunt responsabili pentru supravegherea proiectului si pentru asigurarea faptului ca campania de marketing digital se desfasoara fara probleme de la inceput pana la sfarsit.

In plus, conduc echipe si actioneaza ca punct cheie de contact cu clientul intr-un mediu B2B. Acesti oameni sunt in esenta manageri de afaceri in agentiile de marketing digital, asa ca trebuie sa aiba bune abilitati interpersonale, precum si sa fie capabili sa gestioneze continutul si sa formuleze strategii.

Intr-o anumita masura, va fi intotdeauna necesar ca acestia sa aiba cunostinte in diferite discipline precum SEO, analiza, publicitate, vanzari, retele sociale, email marketing, dezvoltare web sau copywriting. Despre asta vom vorbi putin mai tarziu.

Functiile managerului de marketing digital

In general, domeniul marketingului digital este foarte divers si acopera o varietate de abilitati (aici intervin soft skills si hard skills).

Unele joburi din sectorul Marketing sunt potrivite pentru persoane cu un profil mai tehnic, altele sunt adaptate pentru oameni mai creativi iar unele posturi sunt mai concentrate pe business.

Indiferent de aptitudinile tale, aici enumeram cateva softskill-uri ale unui Manager de Marketing Digital care, pentru a aspira la aceasta pozitie, ar trebui sa fie:

  • Adaptabil
  • Interesat sa invete lucruri noi
  • Vrei un job multifunctional
  • Un o una lider nato
  • Un visionario/a
  • Rezolvator de probleme
  • Creativ / a
  • Cineva s-a concentrat pe afaceri orientate spre oameni
  • Intelegerea strategiilor de afaceri si de marketing
  • Cineva cu gandire strategica

Acum ne referim la abilitatile considerate abilitati dure sau abilitati ale unui manager de marketing digital:

Identificati platformele si instrumentele digitale

Un manager de marketing digital foloseste instrumente de analiza web pentru a monitoriza traficul site-ului web, cu ajutorul carora activitatile de marketing, inclusiv corespondenta, retelele sociale si publicitatea digitala pot fi optimizate.

Intelegeti canalele de marketing de continut

Daca esti membru al unei agentii de marketing digital, un manager trebuie sa aiba o buna intelegere a nevoilor intregului canal de vanzari. Un manager de marketing este intotdeauna responsabil pentru crearea acestor canale ca baza pentru strategia de marketing orientata spre clienti si activitatile promotionale.

Deoarece acesta este un rol axat pe afaceri, managerii de marketing digital trebuie sa aiba o intelegere solida a necesitatii de a finaliza tranzactiile si de a lucra pe „canale” pe tot parcursul procesului. Canalul de vanzari consta din mai multi pasi, care sunt: ​​activitati de sensibilizare; atrage noi clienti; Conversie: convingeti clientii sa cumpere; platiti: faceti o vanzare; Retentie: loialitate fata de marca si face clientii sa repete.

Specialistii in marketing digital trebuie sa fie capabili sa inteleaga calatoria cumparatorului pentru a gestiona si ghida ceea ce trebuie facut pentru a creste rentabilitatea investitiei companiei. De fapt, ei vor ghida echipa pentru a finaliza munca, dar trebuie sa fie capabili sa comunice corect cu clientii.

Sa aiba cunostinte de analiza si date

Specialistii in marketing digital trebuie sa fie familiarizati cu cele mai recente instrumente care pot acoperi cu adevarat valorile si analizele, de asemenea, ca parte a strategiei de Inbound Marketing. De asemenea, folosesc creativitatea pentru a scrie si a procesa numere in mod regulat.

Intelege retelele sociale

Retelele sociale schimba regulile jocului in media digitala. Un manager de marketing digital bun lucreaza folosind tehnici si strategii diferite, desi nu in profunzime, pentru asta sunt managerii de continut si managerii de comunitate.

Ceva in care sunt mai implicati este in vizualizarea rezultatelor prin predictori bazati pe date. Acest lucru se aplica nu numai continutului de baza (cum ar fi site-urile web), ci si functionarii diferitelor instrumente, cum ar fi retelele sociale. Un manager de marketing digital este responsabil pentru supravegherea acestui si a altor domenii, dar fara a intra in detalii.

Cunoasteti alte parti ale marketingului

Cum ar fi CRM Marketing si SEO (din moment ce lucreaza cu o echipa de experti care se specializeaza in diverse departamente, astfel incat s-ar putea sa nu fie nevoie sa inteleaga SEO si alti indicatori cheie de performanta).

De asemenea, trebuie sa cunoasca strategii in Media platita, cercetare de piata, segmentare a clientilor, strategii produs-piata

Nu numai atat, ei trebuie sa poata explica si modul in care aceasta informeaza intreaga strategie digitala.