Toata lumea cauta modalitati de a inova si de a folosi noile tehnologii. Web scraping (cunoscut si ca web data extractor sau data scraping) ofera o solutie pentru cei care doresc sa obtina acces la date web structurate intr-un mod automat. In aceasta postare va spunem ce este web scraping si cum functioneaza. Continua sa citesti!

Web scraping este util daca site-ul web public de la care doriti sa obtineti date nu are un API sau o are, dar ofera doar acces limitat la date. Interesant, nu? Va spunem totul in detaliu despre elementele de baza ale scraping-ului web, cum functioneaza procesul, pentru ce este utilizat si cele mai bune resurse pentru a afla mai multe despre web scraping. Nu rata!

Ce este web scraping?

Web scraping este procesul de colectare a datelor web structurate intr-un mod automat. Dupa cum v-am spus deja, aceasta actiune se mai numeste si extragerea datelor web.

Unele dintre cazurile de utilizare majore pentru web scraping includ monitorizarea preturilor, informatii despre preturi, monitorizarea stirilor, generarea de clienti potentiali si cercetarea de piata, printre multe altele.

In general, extragerea datelor web este folosita de persoane fizice si companii care doresc sa foloseasca cantitatea mare de date web disponibile public pentru a lua decizii mai inteligente.

Spre deosebire de procesul de extragere manuala a datelor, web scraping utilizeaza automatizarea inteligenta pentru a recupera sute, milioane sau chiar miliarde de puncte de date scufundate pe Internet.

De exemplu, stiind ca web scraping este utilizat intr-o varietate de afaceri digitale care depind de colectarea datelor, vom explica cateva cazuri de utilizare:

  • Roboti pentru motoarele de cautare care acceseaza cu crawlere un site, analizeaza continutul acestuia si apoi il clasifica.
  • Site-uri de comparare a preturilor care implementeaza roboti pentru a prelua automat preturile si descrierile produselor pentru site-urile web ale vanzatorilor parteneri.
  • Companii de cercetare de piata care folosesc scrapers pentru a extrage date de pe forumuri si retele sociale (de exemplu, pentru analiza sentimentelor).

Cum functioneaza web scraping

Este extrem de simplu si functioneaza prin doua parti: un web crawler (crawler) si un web scraper (scraper). Urmaratorul ar putea fi calul, iar razuitorul, caruta.

Crawler-ul conduce scraperul pe Internet, de unde extrage datele solicitate. Acesta este modul in care functioneaza:

Trackerul sau Crawlerul

Un crawler web, pe care il numim in general „paianjen”, este o inteligenta artificiala care navigheaza pe internet pentru a indexa si a cauta continut urmarind link-uri si explorand.

In multe proiecte, mai intai „crawlereaza” web-ul sau un anumit site web pentru a descoperi URL-urile pe care apoi le transmite catre scraper.

Un web scraper este un instrument specializat conceput pentru a extrage datele dintr-o pagina web cu acuratete si rapiditate.

Web scrapers variaza foarte mult ca design si complexitate, in functie de proiect. O parte importanta a oricarui scraper este locatoarele de date (sau selectoarele) care sunt utilizate pentru a gasi datele pe care doriti sa le extrageti din fisierul HTML; Se aplica de obicei XPath, selectoare CSS, expresii regulate sau o combinatie a acestora.

Procesul de scraping web

Iata cum arata un proces general de scraping web:

  • Identificati site-ul de destinatie.
  • Colectati adresele URL ale paginilor din care doriti sa extrageti date.
  • Faceti o solicitare la aceste adrese URL pentru a obtine codul HTML al paginii.
  • Utilizati localizatori pentru a gasi datele in HTML.
  • Salvati datele intr-un fisier JSON sau CSV sau intr-un alt format structurat

Destul de simplu, nu? Asa este daca aveti doar un proiect mic. Dar, din pacate, exista destul de multe provocari pe care va trebui sa le abordati daca aveti nevoie de date la scara.

De exemplu, pastrarea scraperului daca modificati designul site-ului web, gestionati proxy-uri, rulati javascript sau lucrati cu antiboti.

Toate acestea sunt probleme profund tehnice care pot consuma o multime de resurse. Acesta este o parte din motivul pentru care multe companii aleg sa-si externalizeze proiectele de date web.

Trebuie sa fii sigur ca:

  1. Echipa noastra aduna cerintele dumneavoastra cu privire la proiect.
  2. Echipa noastra de experti in web scraping scrie scraper-urile si configureaza infrastructura pentru a colecta datele si a le structura conform cerintelor dumneavoastra.
  3. In cele din urma, livram datele in formatul si frecventa dorite.

In cele din urma, flexibilitatea si scalabilitatea web scraping asigura ca parametrii proiectului, indiferent cat de specifici, pot fi indepliniti cu usurinta.

Retailerii de moda, de exemplu, isi informeaza designerii cu privire la tendintele viitoare pe baza informatiilor culese de pe web, investitorii isi cronometreaza pozitiile stocurilor, iar echipele de marketing coplesesc concurenta cu perspectiva, totul datorita adoptarii tot mai mari a web scraping ca parte intrinseca a cotidianului. Afaceri.

Pentru ce se foloseste web scraping?

Inteligenta preturilor

Inteligenta privind preturile este cel mai important caz de utilizare pentru web scraping. Extragerea informatiilor despre produse si preturi de pe site-urile web de comert electronic si apoi transformarea lor in informatii este o parte importanta a afacerilor moderne de comert electronic care doresc sa ia decizii de marketing si de preturi mai bune bazate pe date.

Cum pot fi utile datele privind preturile web si informatiile despre preturi? Prin:

  • Preturi dinamice
  • Optimizarea veniturilor
  • Urmarirea concurentilor
  • Monitorizarea tendintelor produselor
  • Conformitatea marcii si MAP

Cercetare de piata

Cercetarea de piata este esentiala si ar trebui sa se bazeze pe informatii cat mai exacte posibile. Datele de inalta calitate, cu volum mare de scraping web, stimuleaza analiza pietei si business intelligence in intreaga lume. Aici gasim:

  • Analiza tendintelor pietei
  • Preturile pietei
  • Optimizarea punctului de intrare
  • Investigare si dezvoltare
  • Urmarirea concurentilor

Date alternative pentru finantare

Procesul de luare a deciziilor nu a fost niciodata atat de informat si nici datele nu au fost atat de profunde. Companiile de top din lume consuma din ce in ce mai mult date extrase de pe web, avand in vedere valoarea strategica incredibila a acesteia. Ce gasim aici?

  • Extragerea cunostintelor din fisierele SEC
  • Estimarea fundamentelor companiei
  • Integrarea sentimentelor publice
  • monitorizarea stirilor

Proprietate imobiliara

Transformarea digitala a imobiliarelor din ultimii douazeci de ani ameninta sa perturbe firmele traditionale si sa creeze noi jucatori puternici in industrie.

Prin incorporarea datelor despre produse preluate de pe web in activitatile zilnice de afaceri, agentii si agentiile de brokeraj se pot proteja impotriva concurentei online de sus si pot lua decizii informate pe piata. Fara a uita:

  • Evaluarea valorii proprietatii
  • Urmariti ratele de locuri de munca vacante
  • Estimarea randamentelor de inchiriere
  • Intelegerea directiei pietei

Monitorizarea stirilor si a continutului

Mass-media moderna poate crea o valoare exceptionala sau o amenintare existentiala pentru o afacere cu un singur ciclu de stiri.

Daca aveti o afacere care se bazeaza pe analiza stirilor sau o afacere care apare frecvent in stiri, scraping-ul web a datelor de stiri este solutia finala pentru monitorizarea, agregarea si analiza celor mai critice povesti legate de industria sau nisa dvs. De aici evidentiem:

  • Luarea deciziilor de investitii
  • Analiza online a sentimentelor publice
  • Monitorizarea concurentei
  • Campanii politice
  • Analiza sentimentelor

Generarea de lead-uri

Generarea de lead-uri este o activitate cruciala de vanzari si marketing pentru toate afacerile. Intr-un raport Hubspot din 2020, s-a aratat ca 61% dintre agentii de marketing inbound au spus ca generarea de trafic si clienti potentiali este provocarea lor numarul unu.

Din fericire, web data mining poate fi folosit pentru a accesa liste structurate de clienti potentiali de pe web.

Monitorizarea marcii

Pe o piata la fel de competitiva ca cea actuala, protejarea reputatiei online este una dintre prioritatile principale ale unei afaceri.

Fie ca este vorba de a-ti vinde produsele online, de a obtine o politica stricta de pret sau pur si simplu de a sti cum va percep oamenii produsele online, monitorizarea marcii cu web scraping va poate oferi acest tip de informatii.

Automatizarea afacerilor

In unele situatii, accesul la date poate fi dificil. Poate aveti cateva date pe propriul site sau pe site-ul partenerului dvs. de care aveti nevoie intr-un mod structurat. Dar nu exista o modalitate interna usoara de a face acest lucru si este logic sa creati un razuitor pentru a prelua acele date.

Monitorizare HARTA

Monitorizarea pretului minim anuntat (MAP) este practica standard pentru a se asigura ca preturile online ale unei marci sunt in conformitate cu politica sa de preturi.

Cu o multime de revanzatori si distribuitori, este imposibil sa monitorizati manual preturile. Acesta este motivul pentru care web scraping este util, deoarece puteti verifica preturile produselor fara sa ridicati un deget.