Transformarea digitala este o forta foarte puternica in ecosistemul de afaceri de astazi. Atat de mult, incat antreprenorii, oamenii de afaceri si directorii nu numai ca au interiorizat nevoia de a-si evolua modelele de afaceri pentru a le adapta la noile cerinte ale clientilor, dar au inteles si oportunitatea de a proiecta noi modele pentru a profita de noile oportunitati.

In acest proces de schimbare, cel mai important lucru sunt oamenii, care trebuie sa inteleaga schimbarea ca pe ceva natural. Acest lucru obliga companiile sa lucreze la cultura lor de afaceri. Pe langa cresterea abilitatilor in sabloanele lor, cum ar fi curiozitatea, creativitatea sau gandirea critica. Dar nu numai asta, cei responsabili de companii trebuie sa inceapa sa inteleaga tehnologia si limbajul asociat.

Diferenta dintre Big Data si Business Intelligence

Big Data si Business Intelligence sunt doua tehnologii care trebuie cunoscute de orice companie care urmeaza sa inceapa un proces de schimbare. In plus, in cursul anului 2019 si conform firmei de consultanta Gartner, prima prioritate de investitii pentru companiile cufundate in procese de transformare digitala va fi analiza datelor (43%), urmata de  securitatea cibernetica (43 %) si solutiile si serviciile Cloud.), adica nevoi, despre datele care fac ca noii lideri digitali sa necesite cunostinte si abilitati suplimentare despre aceste tehnologii.

Big Data si Business Intelligence, datorita asemanarilor lor, genereaza multa confuzie in randul oamenilor de afaceri, antreprenori si manageri. Din acest motiv, voi expune cateva chei pentru a clarifica diferentele dintre ambele tehnologii. Sa incepem prin a oferi o definitie pentru fiecare dintre ele:

  • Conceptul Big Data se refera la un set de tehnologii si instrumente capabile sa capteze, sa stocheze si sa proceseze cantitati mari de date intr-un timp si costuri accesibile pentru o organizatie.
  • Business Intelligence sau business intelligence consta intr-un set de tehnici de management al afacerii care permit unei organizatii sa ia decizii de afaceri pe baza datelor, care au fost procesate de diferite instrumente pentru a le converti in informatii.

Prin urmare, in ceea ce priveste diferentele lor: in timp ce Big Data se concentreaza pe captarea, stocarea si procesarea datelor, Business Intelligence se concentreaza pe procesele de analiza a acestor date pentru a le converti in informatii si a lua deciziile de afaceri adecvate.

Se poate spune ca datele au fost intotdeauna sursa proceselor de Business Intelligence. Ceea ce s-a schimbat astazi este ca datele au devenit masive. In plus, am dat un nume tehnologiilor capabile sa se ocupe de el: Big Data.

Cine este cine in Big Data si Business Intelligence?

Profilul persoanelor care lucreaza direct cu fiecare dintre aceste tehnologii este, de asemenea, diferit. Astfel, in timp ce profiluri precum ingineri, statisticieni si matematicieni apar in echipele de lucru legate de Big Data, echipele de lucru ale unei companii de Business Intelligence sunt formate din experti in administrarea afacerilor, economisti, experti in marketing si, noi, ingineri si tehnicieni.

Departamentele de business in care sunt incluse ambele tehnologii sunt si ele diferite. In acest fel, in timp ce echipa de lucru Big Data apartine departamentului de tehnologie si raporteaza in general CTO (Chief Technology Officer); Echipele de Business Intelligence sunt integrate in departamentul de management al companiei si raporteaza CSO (Chief Strategy Officer) daca acest profil exista in organizatie sau pot raporta direct CEO-ului.

Confuzia dintre ambele tehnologii consta in faptul ca ambele trebuie sa lucreze impreuna si sa fie pe deplin integrate. Aceasta inseamna ca echipa BI trebuie sa lucreze impreuna cu echipa Big Data pentru a stabili ce date au nevoie si apoi sa aplice actiuni de analiza asupra acestora. Echipa Big Data trebuie sa identifice modele in datele pe care trebuie sa le comunice echipei de Business Intelligence. Ambele echipe lucreaza la date, unele pentru a le face gestionabile si valoroase, iar altele pentru a lua decizii de afaceri care le fac mai competitive.