In prezent, profesionistii plaseaza marketingul de continut pe primul loc in raport cu strategiile care favorizeaza acoperirea digitala a afacerii tale si capacitatea acesteia de a crea o legatura stransa intre utilizator si brand. Totusi, pana acum, crearea unei echipe de marketing de continut dedicata exclusiv crearii de informatii relevante pentru publicul lor a fost limitata la companiile mari.

Afacerile mici, cu mai putine resurse, integreaza crearea de continut in cadrul departamentului de marketing sau uneori il externalizeaza. Daca aveti nevoie de un departament bun pentru a face aceasta treaba, aici va explicam membrii pe care ar trebui sa-i aiba o echipa de marketing de continut pentru a va face compania sa iasa in evidenta. Sa incepem!

Membrii unei echipe de marketing de continut

In continuare, acestia sunt membrii pe care trebuie sa-i aiba o echipa de marketing de continut, tineti cont!

Manager de continut

Acest post ii corespunde responsabilului echipei, responsabilului cu crearea, planificarea, executarea si supravegherea strategiei de continut a unei companii sau brand. In unele companii, functia de Content Manager este legata de cea de editor, dar in realitate cuprinde multe alte functii care ingreuneaza indeplinirea acestei sarcini. De exemplu:

  • Crearea si dezvoltarea unei strategii globale de continut.
  • Definirea obiectivelor de atins pe termen mediu si lung.
  • Realizarea unui plan de continut cu definirea diferitelor audiente, a subiectelor de discutat, a cuvintelor cheie ale fiecarui subiect si a stilului de comunicare.
  • Coordonarea echipei de redactare.
  • Revizuirea finala a continutului pentru a obtine o buna optimizare SEO, o abordare corecta a fiecarui public si o calitate optima a textelor si imaginilor pentru publicare.
  • Analiza si masurare periodica pentru a sti daca obiectivele sunt atinse sau, dimpotriva, strategia necesita unele modificari.
  • Utilizarea instrumentelor de management al continutului si de marketing digital pentru a-si dezvolta munca.

Designeri

Acesti profesionisti sunt dedicati crearii de continut vizual urmand linia de brand stabilita cu Content Manager. Functia sa este de a genera implicare cu continut vizual atractiv, dand textelor un aspect mai profesional si crescand astfel dorinta de a le impartasi.

Analist SEO

Daca vrem sa stim ce membri alcatuiesc o echipa de marketing de continut, trebuie sa fim clari ca un copywriter nu mai trebuie sa stie doar sa scrie. Acum trebuie sa stii sa scrii pentru Internet, asa ca este esential sa prioritizezi SEO.

SEO este cea mai ieftina metoda si cu cele mai multe rezultate pe termen lung pentru a creste traficul catre continutul tau. Din acest motiv, analistii SEO sunt o parte fundamentala a acestei echipe, deoarece sunt responsabili cu generarea de vizite pe blog prin motoarele de cautare.

Acestia se ocupa de analizarea pietei si a concurentei in cautarea intereselor Buyer Persona-ului companiei, transpunandu-le in cuvinte cheie care sa te apropie de ele. In plus, asigura utilizarea corecta a cuvintelor cheie in afara paginii si analizeaza constant valorile pentru a ajuta la luarea unor decizii mai bune.

Editori

Acestia sunt profesionistii responsabili cu generarea de continut original pentru diferitele platforme pe care se va derula strategia. Textele tale vor transmite obiectivele stabilite si vor integra in mod firesc cuvintele cheie extrase de analistii SEO.

Functia sa este de a informa, a atrage atentia, a distra si a realiza conversii, printre altele, prin cuvinte, asigurandu-se de gramatica si ortografia corecta.

Specialist in marketing prin e-mail

In domeniul marketingului de continut, pozitia specialistului de email marketing este de mare importanta. Functia sa este de a executa o strategie de comunicare, selectand continutul adecvat pentru a genera conversii si vanzari.

Acest profesionist este preocupat de trimiterea corecta si segmentata a campaniilor, folosind instrumente pentru a le realiza. De asemenea, este responsabila cu masurarea si analiza impactului acestor expedieri pentru a sti daca ating obiectivele stabilite cu campania de email marketing.

Social Media Manager

Pentru a sti sa formezi o echipa de content marketing, faza retelelor sociale este esentiala. Acest profesionist va avea sarcina de a selecta cel mai potrivit continut pentru ca atunci cand este publicat pe retelele de socializare sa genereze cea mai mare interactiune posibila cu publicul. Social Media Manager va efectua managementul fiecarei retele sociale, urmand linia strategiei de continut si marketing stabilite. De asemenea, ar trebui sa tineti cont de tendintele utilizatorilor dupa analizarea datelor extrase din metrici.

Toate aceste profiluri trebuie sa aiba un scop comun: sa abordeze si sa atraga atentia persoanei noastre cumparatoare.

In sfarsit, pentru a rezuma si a raspunde la intrebarea despre ce membri ar trebui sa aiba o echipa de marketing de continut, va lasam o lista cu rolurile fundamentale de care veti avea nevoie in departamentul dvs.:

  • Manager de continut
  • Designer
  • Analist SEO
  • Editor
  • Specialist marketing prin e-mail
  • Social Media Manager

In functie de resursele dvs., este posibil sau nu sa aveti un departament de marketing de continut care sa acopere fiecare dintre pozitiile descrise mai sus. In oricare dintre cazuri, important este sa formezi o echipa calificata care sa dezvolte o munca de calitate si sa fie dispusa sa continue pregatirea pentru a se alinia la cerintele impuse de cresterea companiei.