Metroul bucurestean circula normal astazi, in ziua in care implineste 30 de ani de existenta. Prin hotarare judecatoreasca, greva angajatilor Metrorex inceteaza astazi, iar transportul in comun revine la normal, in Capitala.

Traficul in Bucuresti si transportul in comun revin la normal astazi, dupa ce timp de doua zile greva de la metrou a dat orasul peste cap. Momentul incetarii grevei nici ca nu putea sa fie mai bun: astazi, metroul bucurestean implineste 30 de ani de existenta.

Astazi, 20 noiembrie, Metrorex va organiza “Ziua Portilor Deschise” la statia Piata Unirii, eveniment cu care organizatorii vor oferi curiosilor sansa de a face un tur prin partea nevazuta a metroului. De asemenea, reprezentantii Metrorex vor sarbatori alaturi de angajati si de toti cei care au contribuit la construirea metroului, printr-un eveniment intern.

Desi metroul a circulat din 17 noiembrie 1979, primele doua zile de calatorii subterane au fost considerate “experimentale”, iar inaugurarea oficiala a fost facuta de catre Nicolae Ceausescu pe 19 noiembrie, in acelasi an. Metroul a circulat initial pe tronsonul Semanatoarea (actuala Petrache Poenaru) – Timpuri Noi.

Lucrarile la metroul din Bucuresti au inceput in 1975, dupa ce Nicolae Ceausescu a trimis arhitecti si proiectanti in tarile occidentale, pentru documentare. Ritmul de finalizare a fost uimitor in primii ani de constructie (aproximativ 5 kilometri/an), iar resursele umane si materiale folosite au fost in intregime romanesti. In intreg procesul au fost angrenati aproximativ 7.000 de oameni.

Metroul a fost si prilej de inovatie in segmentul constructiilor din Romania. Pe magistralele care trec pe langa Dambovita, exista riscul infiltrarii apei in tunele. Inginerii romani au folosit o solutie pe baza de rasini pentru izolarea boltarilor folositi la placarea tunelurilor, al carui secret a fost pastrat timp indelungat.